Facebook poradził sobie z fake newsami, w przeciwieństwie do Twiittera

Redakcja PR - 17.09.2018
79

Twiitter z coraz większym zasięgiem fake newsów

Badacze z uniwersytetu Stanforda – Matthew Gentzkow i Chuan Yu przy wsparciu Hunta Alcotta z New York University przebadali na Facebooku i Twitterze 570 stron i kont, które publikowały fake newsy. Z ich badań wynika, że na facebooku w roku 2015,  rozprzestrzeniały się one najliczniej. Natomiast w okresie od roku 2016 do lipca roku 2018 zasięg dezinformacyjnych treści spadł o połowę.

Natomiast na Twiitterze można zaobserwować odwrotną reakcję. Szczególnie od początku br. do jego połowy, gdzie liczba interakcji z treściami typu fake news rośnie.

Badacze zwracają uwagę na to, że Twitter robi niewiele, aby skutecznie walczyć z dezinformacją.

 

Comments

comments

79
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...