string(115) "background-image: url('https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2018/09/structure-1779979_1920-1200x500.jpg');"
string(89) "https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2018/09/structure-1779979_1920-1200x500.jpg"
Twiitter z coraz większym zasięgiem fake newsów
Badacze z uniwersytetu Stanforda – Matthew Gentzkow i Chuan Yu przy wsparciu Hunta Alcotta z New York University przebadali na Facebooku i Twitterze 570 stron i kont, które publikowały fake newsy. Z ich badań wynika, że na facebooku w roku 2015, rozprzestrzeniały się one najliczniej. Natomiast w okresie od roku 2016 do lipca roku 2018 zasięg dezinformacyjnych treści spadł o połowę.
Natomiast na Twiitterze można zaobserwować odwrotną reakcję. Szczególnie od początku br. do jego połowy, gdzie liczba interakcji z treściami typu fake news rośnie.
Badacze zwracają uwagę na to, że Twitter robi niewiele, aby skutecznie walczyć z dezinformacją.
Comments
Komentarze
Najpopularniejsze wpisy
Sonda
