Facebook wprowadza „Header Bidding” i zwiększa swoje szanse na wygranie walki z Google o rynek reklamy w Internecie

Redakcja PR - 24.03.2017
11

Facebook umożliwi wykorzystanie Header Biddingu na platformie Facebook Audience Network powiązanej z Facebook Ads

Facebook rozpoczął współpracę z sześcioma firmami z branży reklamowej, aby rozwijać platformę Facebook Audience Network (rozszerzenie zasięgu kampanii poza serwis Facebook)  – dzięki której developerzy i wydawcy będą mogli zarabiać pieniądze z Facebook Ads przy wykorzystaniu platform header bidding.

W przypadku Facebooka, który często jest uważany za portal, który nie oferuje pełnego dostępu do danych i zasobów reklamowych, zaaferowanie hidder biddingu przy wykorzystaniu Facebook Audience Network stanowi bezprecedensowy krok w budowaniu relacji z rynkiem reklamy online.

To bez wątpienia atak na Google, największego konkurenta Facebooka na rynku reklamy w internecie. Google ma 33 proc. udziału w globalnym rynku reklamy cyfrowej, a Facebook 16,2 proc. (według szacunków eMarketer).

Header bidding został stworzony ładnych parę lat temu, ale to właśnie dopiero teraz staje się co raz bardziej popularny – głównie dlatego, że jego wykorzystanie zmniejsza zależność wydawców od platformy Google.

Yieldbird.com wyjaśnia, że Header bidding demokratyzuje sprzedaż programatyczną pojedynczych wyświetleń reklamowych, dając wydawcom dostęp do wielu rynków SSP (supply side platforms). Podstawową zasadą header bidding jest to, że każde wyświetlenie reklamy wystawione na aukcji musi zostać sprzedane na tej platformie, na której zostało zaproponowane kupującemu. 

Co dzieje się później? – System wybiera najlepszą ofertę i wyświetla reklamę lub porównuje ją z ofertą wiodącego SSP lub ad exchange (którym najczęściej jest DoubleClick Ad Exchange Google’a). Umożliwia to licytowanie pojedynczych wyświetleń reklam na różnych SSP (np. Pubmatic, AppNexus, WideOrbit itp.) i ADX bez waterfall (DoubleClick Ad Exchange). Wyświetlenie zostaje więc sprzedane tam, gdzie zaproponowano najwyższą cenę. W tym przypadku nie dochodzi do drugiej aukcji. Zwycięska sieć reklamowa płaci wylicytowaną kwotę. To ważny szczegół, wpływający na platformy popytowe RTB (real time bidding) – podaje Yieldbird.com

Wydawcy uwielbiają Header bidding, ponieważ pozwala on zwiększyć kwotę pieniędzy, jaką mogą uzyskać z wyświetlanych reklam. A reklamodawcy dlatego, że osłabia on monopol Google. AdExchanger informuje, że wielu wydawców zajmujących się wykorzystaniem systemu programmatic zauważyło, że przychody z platformy Google zmalały z 90% do zaledwie 40% -50%.

Facebook nie buduje jednak własnego systemu header bidding, ale otwiera sieć reklamową Audience Network dla wydawców, którzy korzystają z tej technologii dostarczanej przez firmy Amazon, AppNexus, Indeks Exchange, Media.net, Sonobi i Sortable. W dalszej kolejności wydawcy korzystający z usług PreBid i PubFood, również otrzymają dostęp do sieci Facebook Audience Network.

Przeczytaj więcej o systemie programmatic i big data:

Co każdy marketer powinien wiedzieć o programmatic?

Comments

comments

11
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...