Facebook F8: Kamera najważniejszym elementem smartfona
Facebook F8 2017 to wydarzenie dla developerów i profesjonalistów z branży poświęcone przyszłości technologii. Ponad 4000 osób uczestniczyło w F8 w Centrum Konwencji McEnery w San Jose, w Kalifornii, a setki tysięcy osób obejrzało konferencję za pośrednictwem Facebook Live.
Mark Zuckerberg otworzył konferencję informacją o uruchomieniu nowej platformy skupionej wokół efektów dla kamer. Camera Effects daje programistom możliwość tworzenia nowych narzędzi, które umożliwiają tworzenie pełnego spektrum efektów, od prostych ramek, filtrów do efektów interakcyjnych i masek. Aplikacja łączy świat rzeczywisty i cyfrowy.
Platforma Camera Effects zawiera dwa elementy: Frames Studio i AR Studio. Frames Studio to edytor kreacji online umożliwiający zaprojektowanie ramek, które mogą być używane jako ramki profilowe. AR Studio może być używany do tworzenia masek, efektów skryptowych, animowanych ramek i innych technologii AR, które reagują na ruch, środowisko oraz do interakcji podczas transmisji live. W skrócie: Camera Effects umożliwia nakładanie wirtualnych obiektów na realny obraz.
Facebook Spaces
Spaces to nowa aplikacja VR, w której można spędzać czas z przyjaciółmi w zabawnym, interaktywnym środowisku wirtualnym. Spaces umożliwia m.in. przeglądanie zawartości Facebooka z przyjaciółmi w wirtualnej rzeczywistości, czy rysowanie w powietrzu za pomocą wirtualnego pędzla i interakcje ze stworzonymi przedmiotami. W każdym „pokoju” Spaces może przebywać jednocześnie do 4 osób.
Zdaniem Marka Zuckeberga za kilka lat będziemy mogli używać tych narzędzi w okularach lub soczewkach – bez posiadania specjalnego sprzętu VR, jak Oculus Rift. Zobacz konferencję Facebook F8: