Fabryka Komunikacji Społecznej rusza z kampanią dla PARP-u, która ma promować CSR

Informacja Prasowa - 24.01.2017
197

Fabryka Komunikacji Społecznej przygotowała dla PARP-u ogólnopolską kampanię nt. CSR

Fabryka Komunikacji Społecznej rusza z kampanią realizowaną na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, promującą efekty wdrożeń strategii CSR w polskich przedsiębiorstwach z sektora MŚP. Zaplanowane działania obejmują ogólnopolski program telewizyjny o CSR, cykl artykułów oraz publikację podsumowującą zrealizowane projekty.

Kampania podsumowuje trzy etapy projektu „Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)”,który zakończy się oficjalnie w połowie lutego br. Łącznie 170 firm otrzymało dofinansowanie. O tym, jak w praktyce wyglądało wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju w poszczególnych firmach, które skorzystały z dofinansowania, przekonać  się można będzie już dziś – i to na własne oczy.

Poprzez kampanię promocyjną chcieliśmy dotrzeć nie tylko do osób zainteresowanych CSR-em, ale przede wszystkim do właścicieli firm z sektora MŚP, dla których opisywane przykłady mogłyby stanowić inspirację. Dlatego głównym elementem kampanii jest ogólnopolski program telewizyjny, który emitowany będzie już od najbliższego wtorku – mówi Piotr Płachecki, Dyrektor Kreatywny w Fabryce Komunikacji Społecznej – Do jego prowadzenia zaprosiliśmy Pawła Oksanowicza, dziennikarza od wielu lat związanego z tematyką społecznej odpowiedzialności biznesu. Odwiedzał on osobiście wybrane przedsiębiorstwa uczestniczące w projekcie i poprzez rozmowę z ich przedstawicielami, a następnie interesariuszami, szukał odpowiedzi na dwa podstawowe pytania: jaka była korzyść dla firmy i jaka dla jej otoczenia – dodaje.

Program zatytułowany „Skaner CSR. O biznesie społecznie odpowiedzialnym” emitowany będzie na antenie TVP3 w tygodniu 24 – 31 stycznia, o godzinie 21:50, z wyłączeniem weekendu. Cykl składa się z 6 odcinków, z których każdy poświęcony jest innemu aspektowi zarządzania przez CSR:

  • Odpowiedzialność za środowisko (premiera: 24.01, 21:50, powtórka: 01.02, 08:15)
  • Innowacyjny produkt (premiera: 25.01, 21:50, powtórka: 03.02, 08:15)
  • Rozwiązania dla pracowników (premiera: 26.01, 21:50, powtórka: 06.02, 08:15)
  • Zaangażowanie społeczne (premiera: 27.01, 21:50, powtórka: 07.02, 08:15)
  • Nowoczesne zarządzanie (premiera: 30.01, 21:50, powtórka: 08.02, 08:15)
  • Relacje z otoczeniem (premiera: 31.01, 21:50, powtórka: 09.02, 08:15)

Jak podkreśla Paweł Prochenko, Partner Zarządzający w Fabryce Komunikacji Społecznej, tego rodzaju działania komunikacyjne dotyczące CSR i kierowane do szerszego grona odbiorców, nadal są w Polsce bardzo potrzebne:

Wśród kadry zarządzającej sektora MŚP, stanowiącego 99,86 % wszystkich przedsiębiorstw w Polsce, tylko 64% respondentów zetknęło się z pojęciem <<CSR>>[1].  Co ciekawe, zapytani o konkretne działania wiążące się z tym terminem, deklarują, że są one podejmowane w firmie. Aby zachęcić grupę docelową do usystematyzowania tego rodzaju inicjatyw i opracowania własnej strategii odpowiedzialności społecznej, postanowiliśmy nie tylko pokazać przykłady dobrych praktyk z całej Polski, ale także przedstawić w każdym przypadku konkretne dane potwierdzające opłacalność projektu dla firmy.

Oprócz programu telewizyjnego kampania obejmuje serię artykułów prasowych w prasie regionalnej i ogólnopolskiej oraz przygotowanie i dystrybucję publikacji podsumowującej wyniki III naboru do projektu. Fabryka Komunikacji Społecznej odpowiada za opracowanie strategii kampanii i jej realizację. Projekt finansowany jest przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

[1] badanie przeprowadzone przez agencję Praktycy.com na zlecenie ARI S.A. w 2012 roku

Comments

comments

197
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...