„Gazeta Wyborcza” rozpoczęła współpracę z serwisem EURACTIV, poświęconym UE

Informacja Prasowa - 21.03.2017
176

„Gazeta Wyborcza” rozpoczęła współpracę z serwisem EURACTIV

„Gazeta Wyborcza” rozpoczęła oficjalną współpracę z EURACTIV, czołowym europejskim serwisem poświęconym zagadnieniom Unii Europejskiej. Co tydzień na łamach dziennika zostanie opublikowanych kilka wybranych tekstów z serwisu EURACTIV, a czytelnicy tego serwisu z całej Europy będą mogli przeczytać artykuły z  „Gazety Wyborczej”.

To kolejny ważny międzynarodowy projekt „Gazety Wyborczej” – po grantach w ramach programu Google DNI, uczestniczeniu w światowych śledztwach dotyczących afer LuxLeaks czy Panama Papers w ramach współpracy z Międzynarodowym Konsorcjum Dziennikarzy Śledczych (ICIJ) i stałej współpracy z czołowymi mediami zachodnimi: brytyjskim „Guardianem”, niemiecką „Sueddeutsche Zeitung”, francuskim „Le Monde”, hiszpańską „La Vanguardia” i włoską „La Stampa”. Efektem tych partnerstw był m.in. wywiad z prezydentem Francji Francois Hollandem czy tekst o Polakach w rajach podatkowych.

Teraz „Gazeta Wyborcza” rozpoczyna współpracę z kolejnym ważnym medium – serwisem EURACTIV, liderem w kategorii mediów internetowych specjalizujących się w pisaniu o Unii Europejskiej. EURACTIV, oprócz głównego serwisu anglojęzycznego, ma jeszcze 11 wersji językowych (w tym polską, włoską, francuską i hiszpańską) i ponad 783 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie.

Najciekawsze teksty z serwisu EURACTIV będą ukazywały się po polsku w „Gazecie Wyborczej” – zarówno w papierowym wydaniu, jak i w serwisie Wyborcza.pl. Z kolei czytelnicy EURACTIV będą mogli przeczytać wybrane teksty dziennika.

Bardzo cieszymy się z partnerstwa z EURACTIV. To kolejny krok w budowaniu międzynarodowej współpracy medialnej w Europie – mówi Roman Imielski, redaktor „Gazety Wyborczej” odpowiedzialny za współpracę z EURACTIV. – Dokonujemy go w kluczowym dla Unii Europejskiej momencie — tworzenia się nowej wizji przyszłości zjednoczonej Europy. Polskie społeczeństwo jest bardzo proeuropejskie, tym bardziej staramy się dostarczać naszym czytelnikom jak najwięcej informacji na temat polityki unijnej i spraw europejskich – dodaje.

Ogromnie się cieszę z przystąpienia największego polskiego dziennika społeczno-politycznego do ogólnoeuropejskiej sieci strategicznych partnerstw medialnych EURACTIV – mówi Christophe Leclercq, założyciel EURACTIV.

Serwis współpracuje już m.in. z niemieckim „Tagesspiegel” i „Wirtschaftswoche”, francuską „La Tribune”, hiszpańską Agencia EFE, włoską „Milano Finanza” i „Italia Oggi”. Więcej o partnerstwach poszczególnych mediów można znaleźć na stronie  www.euractiv.com/mediapartners.

Comments

comments

176
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...