ESL oraz DreamHack łączą siły z Nielsenem w celu standaryzacji danych w esporcie

Informacja Prasowa - 27.09.2019
268

ESL oraz DreamHack łączą siły z Nielsenem w celu standaryzacji danych w esporcie

ESL, największa na świecie firma esportowa, oraz DreamHack, najważniejszy lifestylowy turniej dla graczy, ogłaszają porozumienie z Nielsenem, cenionym w branży ekspertem, zajmującym się pomiarami na rynku mediów i wyceną sponsoringu w świecie esportu. Współpraca dotyczyć będzie ulepszania standardów badań dotyczących esportu oraz zapewnić dogłębną analitykę dla marek, które rozważają zainwestowanie w wydarzenia esportowe.

 

ESL, DreamHack oraz Nielsen współpracują blisko już od kilku lat, dążąc do ustandaryzowania zasad pomiarów esportowych, które dostarczać mogą zarówno mediom, jak i reklamodawcom. Współpraca skupi się na czterech głównych aspektach:

 

  • Wpływ na markę: kompleksowa ocena pracy ESL oraz DreamHack, identyfikacja i śledzenie zasobów partnerstwa oraz wpływu na odbiorców;
  • Wycena mediów i sponsorów: pomiar i śledzenie wartości mediów dla marek i partnerów;
  • Analiza zachowań konsumenta: program badań odbiorców esportowych dostarczający ilościowych informacji oraz analiz konsumenckich;
  • Wykorzystanie znormalizowanych wskaźników do pomiaru oglądalności esportu i testów porównawczych.

Porozumienie gwarantuje również regularne raportowanie wycen partnerom marek oraz reklamodawcom w oparciu o wiodącą w branży metodologię medialną Quality Index (QI), co pozwala na wiarygodne porównywanie z różnymi dziedzinami esportu oraz sportami tradycyjnymi. Kontynuując pracę jako członkowie Rady Doradczej Nielsen Esports, ESL i DreamHack będą również wspierać ustanowienie standardowych wskaźników widowni dla cyfrowych i liniowych transmisji esportowych.

 

„Dla branży e-sportowej bardzo ważne jest, aby w rozmowach z partnerami używać ustandaryzowanych danych mierzonych przez niezależne firmy”– powiedział Thomas Schmidt, CCO w ESL. „Nasza praca z Nielsenem potwierdza nasze zaangażowanie w kształtowanie branży esportowej i budowanie silniejszych relacji z mediami i partnerami reklamowymi, poprzez dążenie do standaryzacji kluczowych wskaźników wydajności przy pomocy niezależnego i wiarygodnego partnera. Ustanowienie wskaźników KPI, takich jak np. średnia widownia minutowa (AMA), przyspieszy rozwój branży i zwiększy jej dostępność dla partnerów medialnych na całym świecie.”

 

„Sponsorzy i reklamodawcy mogą zrozumieć i przeprowadzać transakcje na podstawie globalnych wskaźników ekspozycji marki, które dostarczamy ESL”, powiedziała Nicole Pike, dyrektor zarządzająca, Nielsem Esports. „Cieszymy się, że ESL zaufało firmie Nielsen i wspiera nas w pracy nad standardami w zakresie oglądalności i wartości mediów”

 

W ramach umowy Nielsen zapewni dokładne pomiary dotyczące niedawno ogłoszonego ESL Pro Tour, który łączy ponad 20 turniejów Counter-Strike organizowanych przez ESL i DreamHack.

 

 

Comments

comments

268
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...