Enefit nowym klientem Grayling Poland
Do grona klientów Grayling Poland dołączyła spółka Enefit, która po otrzymaniu od Urzędu Regulacji Energetyki koncesji rozpoczęła w lipcu sprzedaż energii elektrycznej i gazu ziemnego w Polsce. Firma stanowi część estońskiego koncernu Eesti Energia będącego największym wytwórcą energii elektrycznej w krajach bałtyckich. W ramach umowy Grayling zajmie się realizacją kompleksowych działań z zakresu komunikacji korporacyjnej i produktowej. Ze strony agencji za współpracę odpowiada Bartosz Sroka.
– Po sukcesach na rynku sprzedaży energii na Litwie, Łotwie oraz w Estonii wejście do Polski to kolejny bardzo ważny krok w rozwoju naszej działalności w obszarze Morza Bałtyckiego. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że zbudowanie stabilnej pozycji na tak konkurencyjnym i wymagającym rynku to zadanie bardzo ambitne. Dlatego szukaliśmy silnego i kreatywnego partnera, który doskonale orientuje się w branży energetycznej – powiedział Maciej Kowalski, Dyrektor Zarządzający Enefit w Polsce.
– Z punktu widzenia specjalistów ds. komunikacji współpraca ze spółkami, które dopiero rozpoczynają swoją działalność na lokalnym rynku stanowi szczególne wyzwanie. Będziemy praktycznie od podstaw budowali wizerunek marki Enefit, a to zawsze wymaga dużej odpowiedzialności. Jestem przekonana, że dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu i know-how będziemy dla Enefit solidnym partnerem – powiedziała Klara Banaszewska, Dyrektor Zarządzająca Grayling Poland.
Eesti Energia, do której należy działający w Polsce Enefit, jest estońskim państwowym koncernem energetycznym z własnym górnictwem, konwencjonalnym i odnawialnym wytwarzaniem energii, dystrybucją i międzynarodowym obrotem energią. Firma powstała 1939 r. i jest jednym z największych wydobywców i przetwórców łupków bitumicznych na świecie. Udział Grupy w estońskim rynku energii elektrycznej wynosi 60%, a w rynku krajów bałtyckich łącznie 25%.
Grayling Poland jest jedną z największych agencji PR w Polsce. Firma zatrudnia ponad 35 konsultantów specjalizujących się m.in. w takich obszarach jak PA, employer branding, PR w sektorach energetycznym, ochrony zdrowia, publicznym, finansowym, a także komunikacja korporacyjna, kryzysowa i promocja marek konsumenckich.