Endless z wygraną w przetargu NASK. Start kampanii „Bezpieczny Dzień” 8 maja

Jerzy Ciszewski - 08.05.2025
41

Idea kampanii to założenie, że jak coś działa w życiu, to działa też w internecie.

Agencja Endless wygrała przetarg na realizację ogólnopolskiej kampanii społecznej dla NASK (Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej). Projekt dotyczy cyberbezpieczeństwa i będzie realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021–2027.

W ramach współpracy Endless odpowiada za strategię komunikacji, kreację, produkcję m.in. spotów wideo, materiałów do działań digitalowych oraz badania fokusowe. W postępowaniu przetargowym agencja pokonała 15 konkurencyjnych podmiotów.

Idea kampanii to założenie, że jak coś działa w życiu, to działa też w internecie. Właśnie dlatego zdecydowano się wykorzystać formę makatek – nośnika ludowej mądrości – i przełożyć ją na współczesny język wizualny oraz digitalowy. Makatki, które niegdyś wisiały w domach z przesłaniami o ostrożności i rozsądku, dziś przypominają internautom, że warto zachować czujność również online. W pierwszej odsłonie zachęcamy do zgłaszania podejrzanych stron podkreślając, że każde zgłoszenie ma znaczenie. Bo gdy zgłaszamy, to pomagamy też innym – ograniczając działania oszustów.

Nie straszymy, ale edukujemy. Zależało nam na tym, aby kampania była bliska ludziom, zakorzeniona w codziennych, rozsądnych decyzjach – takich samych, jakie podejmujemy offline. Te same zasady powinny działać w sieci – komentuje Marta Bresińska, Managing Director Endless. Zarówno misja, jaką niesie ten projekt, jak i fakt, że udało nam się pokonać 15 agencji w przetargu, dają nam ogromną satysfakcję i motywację do dalszego działania – dodaje.

Kampania „Bezpieczny Dzień” wystartowała 8 maja 2025 roku. W jej pierwszej odsłonie zaplanowano:

Dalsze etapy kampanii w przygotowaniu

„Bezpieczny Dzień” to kampania wielowątkowa i etapowa. W kolejnych odsłonach poruszone zostaną kolejne kwestie cyberbezpieczeństwa, a także cyberzagrożenia z perspektywy rodziców i opiekunów dzieci i młodzieży.

Całość wpisuje się w działania informacyjno-edukacyjne NASK, które mają na celu budowanie świadomości społecznej i promowanie odpowiedzialnych postaw w środowisku cyfrowym.

Za reżyserię spotów odpowiada Roman Przylipiak, produkcją zajął się dom produkcyjny Graffiti Films.

 

Comments

comments

41
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...