Empik uruchomił Program Partnerski dla influencerów

Informacja Prasowa - 02.10.2020
238

Empik uruchomił Program Partnerski dla influencerów

Empik uruchomił Program Partnerski dla influencerów

Influencerzy mogą teraz promować produkty z oferty sklepu internetowego Empik.com w zamian za prowizję od sprzedaży i dodatkowe bonusy! Program Partnerski Empiku to pierwsze tego typu stałe rozwiązanie na rynku e-commerce w Polsce, w ramach którego influencerzy mogą polecać dokładnie te produkty, które sami wybiorą, w dogodny dla siebie sposób. Marka proponuje trzy modele rozliczeń – oparte na prowizjach od sprzedaży produktu (CPS), kliknięć (CPC) oraz hybrydowy, będący połączeniem obu wariantów.

Dowolność wyboru – gwarancja autentyczności

Polecenia liderów opinii i influencerów wciąż stanowią jeden z najsilniejszych bodźców, pod wpływem których konsumenci dokonują decyzji zakupowych. Poziom zaufania do obserwowanych w mediach społecznościowych twórców i ich rekomendacje mogą wywoływać efekt zbliżony do opinii osób znajomych. W gąszczu reklam i wpisów sponsorowanych wartością stają się polecenia tych produktów, które nie wynikają z narzuconej umowy reklamowej, a stanowią w całości subiektywny wybór influencera. Sytuacja ta przynosi korzyści obu stronom – twórca może otrzymać środki finansowe za to, co jest dla niego naprawdę wartościowe, a obserwujący go fani mogą liczyć na rzetelną opinię.
Odpowiedzią na te potrzeby jest uruchomiony niedawno Program Partnerski Empiku – nowa platforma dla Influencerów, która umożliwia promowanie wybranych przez nich produktów (z oferty ponad miliona) w zamian za wynagrodzenie. Marka zaprasza do współpracy blogerów, vlogerów i twórców koncentrujących swoją działalność na wszystkich innych, szeroko dostępnych platformach społecznościowych. W ramach współpracy mogą oni liczyć nawet na 4% prowizji od sprzedaży. Od momentu startu w drugim tygodniu września na platformie zarejestrowało się ponad 200 twórców internetowych, którzy finalizują już pierwsze transakcje.

– Naszym priorytetem i misją jest dzielenie się zainteresowaniami, inspiracjami, pasjami oraz promowanie kultury na wiele sposobów. Za pomocą naszego nowego Programu Partnerskiego skierowanego do influencerów oferujemy im możliwość promowania dokładnie tych produktów z szerokiego asortymentu sklepu Empik.com, które szczerze polecają – bez narzucania konkretnych wytycznych. Taka polityka współpracy jest pierwszym tego typu rozwiązaniem na rynku i już zauważamy ogromne zainteresowanie ze strony twórców, którzy gromadzą na swoich profilach nawet kilkadziesiąt tysięcy fanów. Wszystkie zgłoszenia do naszego Programu Partnerskiego rozpatrywane są indywidualnie – Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Empiku

Pakiet korzyści dla twórców

Program Partnerski Empiku skierowany jest do wszystkich twórców internetowych prowadzących bloga, kanał na YouTube, profil na Facebooku, Instagramie, TikToku czy innych platformach społecznościowych. Oferuje bezpieczną współpracę z jednym z liderów rynku e-commerce w Polsce, a co najważniejsze – dowolność w doborze polecanego asortymentu. Na Empik.com twórcy mają do dyspozycji setki tysięcy produktów w 16 kategoriach, takich jak: Sport, Dom i Ogród, Zdrowie i Uroda, Elektronika, AGD, Zabawki i wiele innych.
Spełnienie określonych celów sprzedażowych wiąże się nie tylko z atrakcyjnym wynagrodzeniem, ale także z dodatkowymi bonusami dla twórców i ich obserwatorów. W najbliższej przyszłości z Programem Partnerskim integrowane będą kolejne usługi wchodzące w skład ekosystemu marki Empik, takie jak Empik Premium, Empik Premium Free czy aplikacje mobilne.

Efektywnościowe modele rozliczeń

Do Programu Partnerskiego Empiku dołączyć mogą zarówno influencerzy prowadzący własną działalność gospodarczą, jak i będący osobami fizycznymi. Rozliczenie transakcji odbywa się na podstawie jednego z trzech modeli:
  • CPS (Cost Per Sale) – czyli prowizja od sprzedaży każdego produktu;
  • CPC (Cost per Click) – czyli prowizja obliczana za każde kliknięcie w reklamę;
  • CPS i CPC – model hybrydowy, będący połączeniem obu wariantów.
Nad bezpieczeństwem danych czuwa międzynarodowa platforma Tradedoubler.
 

Comments

comments

238
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...