Biznes odpowiedzialny społecznie
– Odbiór zamówień w salonach stacjonarnych to najpopularniejszy sposób dostawy wśród klientów platformy Empik.com, a teraz także najbardziej ekologiczny. Od kilku miesięcy mogą oni odbierać większość produktów zamówionych online bez żadnych opakowań i wypełniaczy. Dzięki temu rozwiązaniu zmniejszamy zużycie kartonów nawet o 610 ton rocznie
– wskazuje Mateusz Rokita, Dyrektor ds. Logistyki B2C w Empiku.
Zakupy bez opakowań
– Na bieżąco śledzimy reakcje klientów. Okazuje się, że gdy odbierają swoje zamówienia w salonie bez opakowania, ich poziom zadowolenia (mierzony tzw. wskaźnikiem NPS) jest wyższy, niż gdy otrzymują paczkę w kartonie. Reakcje są bardzo pozytywne – nasi klienci wierzą w sens odpowiedzialnego kupowania i to motywuje nas do wprowadzenia kolejnych proekologicznych zmian
– dodaje Mateusz Rokita.
Empik Kocha Planetę
– Pierwsi klienci otrzymują już swoje paczki z nowym, papierowym wypełnieniem. Testujemy również papierowe taśmy. Docelowo, w ciągu kilku miesięcy całkowicie zaprzestaniemy wykorzystywania plastikowych folii do pakowania produktów zamówionych na Empik.com. Uruchomiliśmy także pilotażowy program odzysku kartonów, w których transportowane są produkty od dostawców oraz z magazynu do salonów stacjonarnych. Pozwoli to zmniejszyć ich zużycie o 50% rok do roku. Na naszej liście priorytetów znajduje się również ekologiczny zielony transport, który pomoże nam redukować ślad węglowy generowany w ramach procesów logistycznych
– podkreśla Mateusz Rokita.