Empik – „szybszy, nowoczesny”

Informacja Prasowa - 28.05.2019
194

Empik – „szybszy, nowoczesny”

23 maja podczas uroczystej gali magazynu Media & Marketing Polska poza domami mediowymi, agencjami reklamowymi i eventowymi uhonorowano również marketerów i marki. Empik został wyróżniony za konsekwentne stawianie na omnichannelowy model rozwoju. Końcówka maja przyniosła także inny sukces – nominację do jednej z najważniejszych i najbardziej prestiżowych nagród reklamowych – KTR.

Wyróżnienie w raporcie M&MP

Media & Marketing Polska co roku nagradza odnoszące sukcesy agencje i marki. W tegorocznej edycji wśród laureatów znalazł się Empik, któremu przyznano wyróżnienie w raporcie „Marka/Marketer Roku” za – konsekwentne (od lat) stawianie na omnichannelowy model rozwoju – jak czytamy w uzasadnieniu jury.Działalność w tym sektorze, jest jednym z kluczowych elementów strategii firmy. Dużym atutem Empiku jest sieć 260 sklepów stacjonarnych w Polsce, które mają znaczny wpływ na sprawne funkcjonowanie wielokanałowego modelu biznesu. Na szczególną uwagę zasługują kolejne salony w formacie Future Store, w których z powodzeniem działa tzw. interaktywny księgarz (panel dotykowy) pomagający odnaleźć poszukiwane tytuły w sklepie. Klienci korzystają też z możliwości zamawiania produktów online bezpośrednio w sklepie, jeśli nie ma ich w ofercie stacjonarnej. Kanały internetowy i tradycyjny łączy także nowa usługa dla szczególnie zabieganych klientów, którzy w dwie godziny mogą zarezerwować i odebrać zamówione produkty w wybranym punkcie. W końcu aż 80% wszystkich klientów Empik.com decyduje się na odbiór osobisty w salonie. Do sukcesu przyczynił się również program lojalnościowy Mój Empik (z 3,8 mln użytkowników), Empik Foto (z opcją wywoływania zdjęć prosto z telefonu) oraz Empik Go z obszerną ofertą audiobooków i ebooków. Doceniono także nowe pozycjonowanie marki –„wszystkie pasje, zajawki, koniki”, które podkreśla rolę Empiku we wspieraniu i inspirowaniu do odkrywania pasji tych dużych i tych codziennych. Nagrodę podczas uroczystej gali odebrała Olga Tobiasz, Manager Działu Brand & Marketing Communication.

Nominacja do nagrody KTR

Prowadząc bajkową narrację, Empik w swojej świątecznej reklamie poruszył istotny społecznie temat zachowania zdrowej równowagi między światem wirtualnym a rzeczywistym. Za kreację reklamy „Żeby Cię lepiej widzieć” odpowiadała agencja Leo Burnett, a kampania 360°obejmowała działania w prasie, TV, kinach, radiu, social mediach i digitalu. Spot ubarwiła postać Baby-Jagi granej przez Helenę Norowicz, a muzykę do całej fabuły skomponował laureat Grammy Włodek Pawlik. To właśnie ta kreacja została doceniona przez ekspertów i twórców reklamy z jury konkursu KTR organizowanego od 2004 roku, będącego największym i najbardziej rzetelnym konkursem kreatywności w Polsce. Celem plebiscytu jest wyłonienie najlepszych prac w trzech kategoriach: Communication, Design oraz Craft. Spot Empiku nominowano w pierwszej z nich – Communication (podkategoria: TV or Cinema Commercial). Zwycięzcy plebiscytu zostaną ogłoszeni podczas Gali KTR, 7 czerwca w Teatrze Polskim w Warszawie.

Świąteczny spot można obejrzeć tutaj.

 

Comments

comments

194
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...