Embracer Group przejmuje studio Flying Wild Hog od Supernova Capital

Informacja Prasowa - 18.11.2020
258

Embracer Group przejmuje studio Flying Wild Hog od Supernova Capital

Embracer Group przejmuje studio Flying Wild Hog od Supernova Capital
Embracer Group AB („Embracer”), poprzez swoją spółkę zależną Koch Media GmbH, zawarła dzisiaj umowę nabycia 100% udziałów w polskiej spółce Flying Wild Hog („FWH”) od Supernova Capital LLP. Flying Wild Hog jest znanym i rozwijającym się niezależnym polskim producentem gier AA+ na PC i konsole, takich jak ciesząca się uznaniem seria Shadow Warrior. Zespół FWH pracuje obecnie nad czterema projektami we współpracy z renomowanymi wydawcami zewnętrznymi. Embracer, dzięki przejęciu, zatrudnia w trzech studiach w Polsce ponad 260 osób, co stanowi mocną bazę w ważnym i rosnącym centrum rozwoju gier w Europie.
Cena zakupu jest równa 137,2 mln USD w gotówce, bez zadłużenia i jest wypłacana na rzecz Supernova Capital LLP, znanej firmy private equity z sektora gier. Co więcej, powstał program opcji menedżerskich, mający na celu dostosowanie odtąd do siebie interesów spółek. Program opcji opiewa na łączną maksymalną wielkość 7,1 mln USD w akcjach typu B spółki Embracer i jest zależny od osiągnięcia ustalonych „kamieni milowych” i zobowiązań do zaangażowania w działania spółki FWH na przestrzeni najbliższych pięciu lat.
„Flying Wild Hog” było na naszym celowniku od wielu lat ze względu na ich talent, a także zdolności do skalowania się przy stałej, pracy o wysokiej jakości. Flying Wild Hog pozostanie niezależnie prowadzone przez silny zespół zarządzający w obrębie Koch Media, jednocześnie badając korzyści ze współpracy z szerszą grupą Embracer. Flying Wild Hog będzie motorem rozwojowym w Polsce, która jest jedną z najbardziej dynamicznych i tętniących życiem scen developmentu gier premium na świecie” – mówi Lars Wingefors, założyciel i CEO Grupy Embracer.
Kontekst i tło
Flying Wild Hog zostało założone w Warszawie w 2009 roku, przez Michała Szustaka, obecnego Prezesa Zarządu, wraz z twórcami z CD Projekt Red i People Can Fly. W 2016 roku FWH powiększyło się o nowe studio w Krakowie, a w 2018 roku o dodatkowe studio w Rzeszowie. Obecnie zespół składa się z ponad 260 osób o unikalnym i zróżnicowanym zestawie umiejętności, wywodzących się z tworzenia globalnych hitów dla innych wiodących wydawców, jak również z projektów własnych FWH. Od momentu wydania gier FWH sprzedało łącznie ponad 9,5 mln sztuk[1].
Poprzez przejęcie Embracer dodaje jednego z niewielu pozostałych wysokiej klasy, niezależnych deweloperów w Europie, o dużych możliwościach dalszego rozwoju organicznego oraz tworzenia i rozwijania oryginalnej własności intelektualnej. Przejęcie to znacznie wzmacnia pozycję firmy Embracer w Europie Wschodniej i stanowi pierwszy własny zespół rozwojowy firmy Embracer w Polsce, znaczącym i rozwijającym się ośrodek rozwoju gier w Europie.
Zespół FWH w Krakowie jest jedynym uznanym deweloperem Game-as-a-Service na platformach konsolowych/PC w Polsce i wnosi do grupy Embracer nowe możliwości, które mogą być dalej skalowane i wykorzystywane w innych realizowanych projektach. FWH pracuje obecnie nad czterema tytułami, przygotowywanymi dla takich wydawców, jak Jagex, Devolver Digital i Focus Home Interactive. Tytuły te będą wydawane od 21/22 roku. Większość przychodów z czterech tytułów FWH jest generowana z tytułu trwających umów o dzieło, z dużym potencjałem uzyskania udziałów w przychodach przez usługodawców, jeżeli gry odnoszą sukces sprzedażowy.
„Naprawdę cieszymy się z dołączenia „Hogów” do Grupy Koch Media. Wspólnie z lokalnym zarządem planujemy w najbliższych latach dalszy rozwój tych trzech studiów w zakresie tworzenia gier AAA” – mówi Klemens Kundratitz, dyrektor generalny Grupy Koch Media.
W przyszłości Embracer odnotuje oszczędności w zakresie kosztów rozwoju i opłat licencyjnych z tytułu przyszłych, wewnętrznych projektów IP, a także oszczędności w zakresie marży wydawniczej pomiędzy Koch Media i FWH. Dodatkowe synergie pomiędzy firmami z grupy FWH i Embracer obejmują między innymi udostępnianie technologii, zasoby rozwojowe, wykorzystanie katalogu IP i rozwój biznesu. Strategia po premierze czterech obecnie tworzonych gier będzie kombinacją dalszej współpracy z firmami zewnętrznymi, jak również tworzenia własnych gier w oparciu o nowe lub istniejące IP z portfolio Embracer.
W ramach Grupy Embracer, Flying Wild Hog będzie działać jako niezależne studio w Grupie Koch Media, która ma wysokie zaufanie do kompetencji i wiedzy, zgromadzonych przez FWH przez 11 lat lat funkcjonowania w branży gier. Embracer i Koch Media cieszą się, że będą wspierać studia FWH długoterminowymi inwestycjami w nowe projekty.
„Jesteśmy bardzo podekscytowani, że Flying Wild Hog dołączyło do portfolio światowej sławy producentów gier Grupy Embracer. Zawsze wiedzieliśmy, że we Flying Wild Hog drzemie ogromny potencjał i nie mogliśmy być bardziej dumni, że mogliśmy być częścią ich rozwoju i sukcesu. Nowa współpraca z firmą Embracer pozwoli im osiągnąć jeszcze większe sukcesy” – mówi Paul Wedgwood, założyciel i partner zarządzający Supernova.
„Jesteśmy absolutnie zachwyceni, że Flying Wild Hog dołączy do Koch Media i rodziny Embracer. Koch Media jest uznanym wydawcą, który zachwycił się naszą wizją tworzenia najbardziej ekscytujących, szybkich i ponadprzeciętnych gier akcji dla graczy na całym świecie. To, co napędza Flying Wild Hog, to ambicja, aby zaskoczyć fanów unikalnymi, najwyższej jakości doświadczeniami płynącymi z gier wideo. Dzięki połączeniu sił z energiczną Grupą Embracer i Koch Media, będziemy mogli nadal się rozwijać i koncentrować na tworzeniu jeszcze bardziej ambitnych gier. Zakochaliśmy się w wizji firmy Embracer, aby zbudować sojusz zróżnicowanych i utalentowanych studiów, które zachowają swoją niezależność i kreatywną swobodę. To niesamowita szansa. Dlatego jesteśmy zachwyceni tym partnerstwem i tym, co przyniesie ono w przyszłości” – mówi Michał Szustak, prezes zarządu Flying Wild Hog Studios.
Cena zakupu i program opcji menedżerskich
Cena zakupu jest równa 137,2 mln USD w gotówce, bez zadłużenia i jest wypłacana na rzecz Supernova Capital LLP, znanej firmy private equity z sektora gier. Co więcej, powstał program opcji menedżerskich, mający na celu dostosowanie odtąd do siebie interesów spółek. Program opcji opiewa na łączną maksymalną wielkość 7,1 mln USD w akcjach typu B spółki Embracer i jest zależny od osiągnięcia ustalonych „kamieni milowych” i zobowiązań do zaangażowania w działania spółki FWH na przestrzeni najbliższych pięciu lat.
Akcje w ramach Programu Opcji Menedżerskich są wypuszczane przy zawarciu transakcji za cenę 174,06 SEK, równej 20-krotności średniej dziennej ceny ważonej wolumenem obrotu akcji typu B spółki Embracer na giełdzie Nasdaq First North Growth Market do 17 listopada 2020 r. włącznie, przy kursie wymiany z USD na SEK na dzień 17 listopada 2020 r. równym 8,6133[2]. Liczba akcji spółki Embracer niniejszym wzrasta o 352.038 akcji typu B, z 421.139.665 do 421.491.703 (w tym 33.399.137 akcji typu A oraz 388.092.566 akcji typu B ).
Zakończenie transakcji
Transakcja nie podlega żadnym dodatkowym warunkom i jest zakończona z dniem 18 listopada 2020 r.
Doradztwo
Ernst & Young AB zapewnia wsparcie transakcyjne, a Baker McKenzie działa jako doradca prawny Embracer w tej transakcji. Aream & Co. działała jako doradca finansowy Sprzedającego, a Sheridans jako radca prawny Sprzedającego.

Comments

comments

258
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...