Elektronika najbardziej pożądanym prezentem gwiazdkowym – wyniki badań RTV EURO AGD

Informacja Prasowa - 16.12.2019
86

Elektronika najbardziej pożądanym prezentem gwiazdkowym - wyniki badań RTV EURO AGD

W najbliższe święta Polacy będą hojniejsi niż w latach ubiegłych, a prezenty gwiazdkowe planują nabyć z większym wyprzedzeniem, nie odkładając ich kupna na ostatnią chwilę – wynika z badania RTV EURO AGD. Na liście najbardziej pożądanych i najlepszych prezentów, jakie kiedykolwiek dostali na pierwszym miejscu wskazują sprzęt elektroniczny.

Prawie jedna czwarta ankietowanych planuje zakup prezentów dużo wcześniej – nawet do dwóch miesięcy przed świętami, a 20 proc. na miesiąc przed, korzystając z nadarzających się okazji, między innymi podczas Black Friday. Tylko 11 proc. Polaków robi zakupy prezentowe tuż przed samymi świętami. I choć budżet na ten cel u większości z nich nie przekroczy 500 zł (61 proc.), to prawie 40 proc. zamierza przeznaczyć więcej niż w latach ubiegłych (nawet o 200 zł). Wzrost wydatków tłumaczą najczęściej korzystniejszą sytuacją finansową lub chęcią kupna lepszych, a tym samym droższych prezentów.

Aż 57 proc. badanych planuje kupić świąteczne prezenty zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Wyłącznie online kupuje tylko 18 proc. respondentów.

Elektronika najbardziej pożądanym i trafionym prezentem świątecznym

Według badania RTV EURO AGD, najczęściej wręczanymi prezentami świątecznymi są kosmetyki (76 proc.), słodycze (56 proc.) oraz odzież (51 proc.). Ale odzież jest wskazywana także na pierwszym miejscu wśród najbardziej nietrafionych podarków. Wśród tych wymarzonych i uznawanych za najlepsze na czołowej pozycji znalazł się sprzęt elektroniczny.

 

– Z naszego badania wynika, że najlepszym oraz najbardziej pożądanym prezentem świątecznym jest sprzęt elektroniczny, głównie telefony i akcesoria oraz gry komputerowe. Ale wybór produktów, które można kupić w prezencie jest dużo
większy – słuchawki, produkty pielęgnacyjne, smartwatche i opaski elektroniczne, hulajnogi elektryczne, ekspresy do kawy i bardzo ostatnio popularne odkurzacze automatyczne. – mówi Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, RTV EURO AGD. – To też bardzo dobry czas na zakup produktów hobbystycznych, np. fotograficznych. Sezon wakacyjny już się zakończył, na rynek wprowadzane są nowe modele i, tym samym, spora część asortymentu jest przeceniana. Z myślą o tych, którzy chcą sprawić najbliższym prezent gwiazdkowy w postaci elektroniki, przygotowaliśmy na naszej stronie internetowej Katalog inspiracji na święta. Można w nim znaleźć najciekawsze i najczęściej wybierane urządzenia, niektóre w bardzo atrakcyjnej ofercie cenowej.

 

Co roku rośnie popularność gier komputerowych, sprzętu gamingowego oraz akcesoriów, ale szczególnie chętnie kupowane są przed świętami. Wbrew stereotypom, taki prezent może sprawić radość nie tylko najmłodszym, ale i dorosłym.

 

– Gry, sprzęt gamingowy i akcesoria to bardzo popularne prezenty świąteczne. A odbiorcami są nie tylko nastolatki i bardzo młodzi ludzie – mówi Kamil Szczęsny, Kierownik Działu Handlowego, RTV EURO AGD. –Duża liczba graczy, to osoby między 25. a 44. rokiem życia, które chętnie korzystają z różnych rodzajów cyfrowej rozrywki, dlatego kupują nie tylko same urządzenia do gamingu, ale i akcesoria takie jak słuchawki, myszki, klawiatury, fotele czy kierownice.

 

Sugestie bliskich cenną wskazówką podczas kupna prezentów

Badanie RTV EURO AGD dowodzi, że do kwestii prezentów Polacy podchodzą kreatywnie i przeważnie przy ich wyborze kierują się własnymi pomysłami (69 proc.), ale często polegają też na sugestiach obdarowanych (44 proc.). Podobnie jest w przypadku listów do Mikołaja, które wciąż jeszcze pisze się w prawie połowie polskich domów (43 proc.).

Okazuje się również, że im bliższa osoba, tym bardziej jesteśmy zadowoleni z prezentów, które nam sprawia. Z badania wynika, że najbardziej trafione prezenty kupują partnerzy, natomiast mniej trafione – rodzice oraz teściowie.

Badanie dot. trendów świątecznych zostało zrealizowane dla RTV EURO AGD przez agencję badawczą Smartscope pod koniec listopada 2019 r. na panelu internetowym na próbie 538 osób.

 

Comments

comments

86
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...