Ekwiwalent reklamowy „ęśąćż” z kilku dni wynosi ponad milion złotych

Informacja Prasowa - 18.08.2020
1

Ekwiwalent reklamowy „ęśąćż” z kilku dni wynosi ponad milion złotych

Ekwiwalent reklamowy „ęśąćż” z kilku dni wynosi ponad milion złotych

„ęśąćż” z ponad czteromilionowym dotarciem w social mediach

Wpadkę szybko zauważono, o czym łatwo można było przekonać się w social mediach nie tylko samego banku, ale również jego odbiorców, czy różnych firm i instytucji. 84% ze wszystkich publikacji mediowych z okresu od 5 do 12 sierpnia 2020, czyli aż 923 materiały, to posty w samych kanałach społecznościowych, których łączne dotarcie[1] wynosi 4,15 mln potencjalnych kontaktów, a ekwiwalent reklamowy (AVE[2]) to 743 tys. złotych. Co więcej, ponad połowa wszystkich treści (62%)tak więc aż 679 publikacji ma wydźwięk pozytywny, dotarcie na poziomie 3,73 mln oraz wartość AVE przeszło 600 tys. złotych. 317 materiałów (29%) jest neutralnych (głównie portale i radio), a tylko 105 jest nacechowanych negatywnie (9%), których dotarcie wynosi zaledwie 46,2 tys.

Prawie 200 tys. interakcji w siedem dni

Internauci zareagowali błyskawicznie – w przeciągu zaledwie tygodnia w social mediach temat powiadomień „ęśąćż” mBanku przełożył się na ponad 136 tys. udostępnień, 60 tys. polubień i przeszło 2,8 tys. komentarzy. Autorzy z największą liczbą polubień, udostępnień i komentarzy to profile samego mBanku na Facebooku i Twitterze – łączna liczba interakcji tylko tych dwóch postów na dzień 17 sierpnia 2020 wynosi ponad 43 tys. z AVE 143 tys. złotych.

Neutralne publikacje w portalach, radiu i telewizji

W portalach internetowych, radiu i telewizji w okresie 5 – 12 sierpnia br. pojawiło się na ten temat łącznie 178 materiałów o dotarciu na poziomie 1,4 mln i ekwiwalencie reklamowym rzędu 400 tys. złotych. O sprawie pisano między innymi w takich portalach jak Natemat.pl, Wprost.pl, Spidersweb.pl, czy Wyborcza.pl. W stacjach rtv: Biznes24, Radio WAWA, Radio VOX FM, czy Radio Eska. Przeszło 90% ww. publikacji miało charakter neutralny. Komunikaty w stacjach radiowych dotyczyły utrudnień w pracy w aplikacji mobilnej, jak i strony internetowej banku i miały charakter informacyjny.

Comments

comments

1
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...