Czy eksperyment w reklamie działa?

Redakcja PR - 19.07.2016
116

Oto 4 eksperymenty, które powinniście zobaczyć.

Lubicie eksperymenty w reklamach? Mają one wzbudzać zaufanie konsumentów i sprawić, by reklama stała się ciekawsza od zwyczajnego spotu. Czy eksperyment w reklamie działa? Oto najciekawsze według mnie próby stworzenia wiarygodnej reklamy.

Dove

Marka często wybiera tę formę reklam, czego przykładem są eksperymenty z mydłem, które ma dawać wrażenie, jakie ma się podczas ekskluzywnego zabiegu w salonie piękności. Wybrałam jednak ten test, który nie jest typowym eksperymentem produktowym, ale mówi o kobiecym pięknie. Odbywał się on w kilku miastach na świecie: San Francisco, Szanghaj, Delhi, Londyn i Sao Paulo. Nad dwoma wejściami do budynku przymocowano dwa napisy: piękna i przeciętna. Kobiety, które utożsamiały się z jednym ze słów, wchodziły przez dane drzwi. Początkowo większość myślała o sobie w kategorii ,,przeciętna”, jednak dużo kobiet wybrało tę drugą opcję. Dove w ten sposób próbowało powiedzieć kobietom, że piękno jest wyborem, a siła tej decyzji leży w naszych rękach. Reklama zdobyła aż ponad 7,5 mln odsłon w serwisie YouTube. Ja uwierzyłam, a Wy?

Breeze

Uważam, że większa część reklam o środkach czystości jest po prostu nudna i bez polotu. Filipiński Breeze jednak zaskakuje ciekawym i emocjonalnym eksperymentem w reklamie. Wiadomo, że reklamy z dziećmi rozczulają część widowni, ale ja tu nie widzę żadnego banału czy nadużywania tego faktu. Matki czekają na odbiór swoich pociech ze szkoły, ale ku ich zdziwieniu nie przychodzą one w swoich białych, czystych mundurkach, lecz są brudne, całe w błocie. Na ekranie wyświetla się prezentacja, w której uczniowie zostają przedstawieni jako ci najlepsi. Okazuje się, że powodem brudnego ubrania nie była wesoła zabawa w błocie, ale pomoc innym ludziom. Dzieci chętnie dały z siebie wszystko, nie zważając na niedogodności z tym związane. Matki były dumne. Bardzo podobało mi się to przedstawienie, ponieważ nie zniosę już kolejnych eksperymentów z praniem brudnych skarpetek, które w magiczny sposób stają się białe. Tutaj odbiorca może się zaangażować, ale i zastanowić się nad ideą bezinteresownej pomocy.

Motorola

Seria eksperymentów w których pomagał Ashton Kutcher jest niezwykle ciekawa. Celem było pokazanie, do czego są zdolni ludzie, którzy stają się przywiązani do swojego telefonu. W trakcie trwania jednego z testów nie można było dotknąć swojego urządzenia mobilnego. W tym czasie wysyłano do uczestników wiadomość, aby jeszcze bardziej sprawdzić ich siłę woli. W końcu siła woli zawodników została poddana próbie, nieudanej zresztą. W tym eksperymencie pokazywano funkcję Motoroli, którą jest informowanie głosowe o otrzymaniu SMS-a. Inny z testów testował naszą wytrzymałość na mocne wrażenia, czyli upadanie ukochanego telefonu. Ludzie byli zdolni zrobić wiele, by ocalić urządzenie. Na początku wszyscy śmiejemy się z uczestników, a po chwili przypominamy sobie, że sami jesteśmy więźniami swoich smartfonów.

Pandora

Ten eksperyment zebrał ponad 18 mln wyświetleń! Uczestnikami były dzieci i ich matki. Pociechy miały zawiązywane oczy, a ich zadaniem było rozpoznanie po dotyku czy zapachu, która z kobiet jest ich mamą. Eksperyment nosi tytuł ,,The unique connection” i pozornie może się wydawać, że nie ma nic wspólnego z biżuterią, ale jednak ukradkiem pokazywane są produkty. Moim zdaniem nie jest to zbyt natarczywe, ponieważ jestem pewna, że większość z nas pamięta perfumy, ubrania lub biżuterię swoich matek z dzieciństwa, co czyniło je wyjątkowymi. Hasło tego eksperymentu to: ,,All women are unique” i ja się z tym całkowicie zgadzam.

Comments

comments

116
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...