Ekrany wspierają akcję Żonkile

Informacja Prasowa - 19.04.2022
275

79 rocznica Powstania w Getcie Warszawskim

79 lat temu wybuchło Powstanie w getcie warszawskim. Dziś na ulicach Warszawy wolontariusze zachęcają przechodniów do przypinania papierowych żonkili na znak, że #ŁączyNasPamięć. Ekrany na terenie całego miasta relacjonują to wydarzenie, wyświetlając licznik rozdanych żonkili.

W przedwojennej Warszawie mieszkało 368 tysięcy Żydów i Żydówek. Stanowili oni 30% wszystkich mieszkańców stolicy. Aby uczcić ich pamięć, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN już po raz 10 organizuje akcję społeczno-edukacyjną „Żonkile”, którą wspierają nowi ambasadorzy i ambasadorki: Irena Santor, Krzysztof Gonciarz, Eliza Rycembel, Janusz Gajos, Andrzej Piaseczny i Aleksandra Popławska.

Inicjatywę po raz kolejny wspiera Screen Network – udostępniając sieć ekranów reklamowych, które wyświetlają specjalnie przygotowane spoty z ambasadorami akcji. Znane i uznane osobistości, za pośrednictwem ekranów, zachęcają przechodniów do udziału w akcji – przypięcia żonkila.

– W tym roku chcielibyśmy rozdać 368 tysięcy żonkili. Liczba ta symbolizuje liczbę Żydów mieszkających w Warszawie przed wybuchem II wojny światowej – wyjaśnia Maria Bliźniak koordynatorka Akcji Żonkile z Muzeum POLIN.

Liczbę aktualnie rozdanych żonkili wyświetlają ekrany Screen Network. Spoty emitowane na ekranach Digital Out of Home przykuwają uwagę osób w przestrzeni miejskiej i zachęcając do udziału w akcji. Jednocześnie, łącząc działania online oraz offline, przekierowują na stronę muzeum, gdzie osoby zainteresowane mogą znaleźć więcej informacji.

Powstanie w getcie warszawskim to największy zbrojny zryw Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwsze powstanie miejskie w okupowanej Europie. Ostatni przywódca Żydowskiej Organizacji Bojowej, Marek Edelman, który przeżył likwidację getta, przez lata pielęgnował pamięć o wydarzeniach z 1943 roku. Do końca życia 19 kwietnia, w rocznice powstania, składał żółte kwiaty pod Pomnikiem Bohaterów Getta na Muranowie. Żonkile rozdawane podczas akcji nawiązują do tej tradycji.

Tegoroczna akcja Żonkile odbywa się, gdy w naszej części kontynentu znów giną ludzie – gdy ponownie mordowani są mężczyźni, kobiety i dzieci. Tegoroczna akcja odbywa się pod hasłem miłości. Chcemy, aby akcja była także formą manifestacji naszego sprzeciwu przeciwko wojnie, przeciwko wszelkiej agresji. Pamiętając o słowach Mariana Turskiego, że Auschwitz nie spadło z nieba, chcemy solidaryzować się z tymi, którzy walczą o swój kraj, swoją godność i swoich najbliższych – opowiada Maria Bliźniak koordynatorka Akcji Żonkile.

Screen Network to sieć ponad 20 000 ekranów reklamowych, które każdego dnia docierają do ponad 6 milionów osób. Firma regularnie angażuje się w inicjatywy na rzecz dobra publicznego, ma duże doświadczenie w kampaniach społecznych i edukacyjnych. Stałe połączenie ekranów reklamowych z Internetem daje unikatową możliwość natychmiastowej emisji istotnych komunikatów.

Comments

comments

275
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...