„Eko jemy – nie marnujemy” – kampania edukacyjna Polskiej Izby Żywności Ekologicznej

Informacja Prasowa - 30.07.2019
298

"Eko jemy – nie marnujemy" - kampania edukacyjna Polskiej Izby Żywności Ekologicznej

Polska Izba Żywności Ekologicznej rozpoczyna kampanię promującą niemarnowanie jedzenia

Pieczywo, owoce, wędliny i warzywa to wg danych Federacji Polskich Banków Żywności[1] najczęściej wyrzucane przez Polaków produkty. Do marnowania jedzenia przyznaje się aż 42 proc. społeczeństwa, a w śmieciach rocznie ląduje 9 mln ton żywności. W odpowiedzi na te zatrważające dane, Polska Izba Żywności Ekologicznej w lipcu br. rozpoczyna kampanię Eko jemy – nie marnujemy. Jej celem jest nie tylko zachęcanie do sięgania po bardziej przyjazną dla naszej planety certyfikowaną żywność ekologiczną, ale także po racjonalne nią gospodarowanie, tak, by zminimalizować marnowanie jedzenia.

Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych – producentów rolnych i dystrybutorów żywności, którzy otrzymają pakiet konkretnych wskazówek, które pomogą im ograniczyć marnotrawstwo żywności oraz konsumentów, wśród których zostanie przeprowadzona kampania edukacyjna motywująca do podejmowania proekologicznych postaw. Działania będą realizowane od lipca do października 2019 r.

Zbyt cenna, by marnować

-Marnowanie żywności, to problem nie tylko naszego kraju, ale w Polsce jego skala jest zatrważająca – mówi Krystyna Radkowska, Prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.  – Uważamy, że nie należy wyrzucać żadnego jedzenia, natomiast marnowanie żywności ekologicznej, która została wyprodukowana tak ogromnym nakładem sił, przy wyeliminowaniu chemii, jest szczególnie trudne do zaakceptowania. Z tego względu zdecydowaliśmy się na realizację działań skierowanych zarówno do tych, którzy jedzenie produkują, jak i konsumują, które mają wzbudzić refleksję, czy rzeczywiście zrobili wszystko, by uniknąć wyrzucania jedzenia do kosza – dodaje.

W ramach kampanii została zaplanowana realizacja szeregu działań o charakterze promocyjno – informacyjnym, w tym m.in.: produkcja materiałów edukacyjnych skierowanych do obu grup docelowych programu, stworzenie filmików poradnikowych, działania media relations, współpraca z influencerami oraz obecność na targach i wydarzeniach branżowych.

Za ich wykonanie odpowiada agencja Marketing & Communications Consultants – projekt realizuje zespół Sylwii Samborskiej, Group Account Managera. Do nawiązania współpracy doszło w wyniku konkursu ofert.
Więcej informacji na: https://jemyeko.com/o-projekcie/
[1. https://bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2018/10/Przewodnik-do-Raportu_FPBZ_-Nie-marnuj-jedzenia-2018.pdf]

Comments

comments

298
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...