Effie Awards 2019 - znamy zwycięzców
Nagrody w konkursie Effie Awards 2019 zostały rozdane podczas Gali Effie 28 października w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie.
Najefektywniejszą agencją reklamową okazała się VMLY&R, a najefektywniejszym domem mediowych – Starcom.
Grand Prix Effie 2019 otrzymała kampania „Chce się Ż” – Grupa Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, JUST.
Tytuły najefektywniejszych agencji komunikacyjnych 20-lecia Effie Poland odebrali Szymon Gutkowski (agencja DDB) i Paweł Gala (agencja mediowa Wavemaker).
Pełną listę laureatów można znaleźć pod tym linkiem.
***
Effie Awards to największy konkurs marketingowy na świecie. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR od 1999 r. Polska jest obecnie jednym z 52 programów na świecie, gdzie organizowany jest konkurs. Licencjodawcą konkursu Effie Awards jest Effie Worldwide.
Nominowane i nagrodzone w Effie Awards kampanie i rozwiązania z całego świata trafiają do Effie Index. Jest to globalny wskaźnik marketingowej efektywności, prezentujący najbardziej efektywne agencje, marketerów, marki, sieci i holdingi na świecie. Kampania każdej marki i firmy wyróżnionej w rankingu przeszła przez rygorystyczny proces oceny jurorów Effie – ekspertów z szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej, i udowodniając, że ich komunikacja osiągnęła znakomite wyniki. Więcej informacji na www.effieindex.com