Effie 2018 – znamy zwycięzców

Redakcja PR - 30.10.2018
299

Poznaj nagrodzonych w tegorocznej edycji Effie Awards

Przyznano łącznie 55 nagród – w tym 13 złotych, 26 srebrnych i 16 brązowych, jednak żadnego Grand Prix. Najefektywniejszą agencją okazała się Saatchi & Saatchi IS, a najefektywniejszym domem mediowych – Wavemaker.

W tym roku do konkursu Effie Awards zgłoszono 193 kampanie w 24 kategoriach, w tym jednej nowej – marketing & business solutions. Nominacje uzyskało 68 kampanii w 23 kategoriach. Kandydatów oceniało liczące ponad 100 osób jury, którego przewodniczącym był Tomasz Lisewski, global head of brand, communications & digital and marketing w firmie Philips.

„Cieszy minie znaczący wzrost poziomu działań marketingowych w Polsce, a także tempo zachodzących w nim zmian, odzwierciedlających globalne trendy, które w wielu kategoriach plasują Polskę bardzo wysoko na tle innych krajów. Cieszy mnie także dynamiczny rozwój agencji, które coraz częściej stają się partnerami biznesowymi marketerów. Zmiany dotyczą wszystkich –  od firm rodzinnych, start up’ów i organizacji non-profit, po duże firmy i agencje. To pokazuje, że Effie dobrze spełnia swoją rolę w Polsce” – komentuje Tomasz Lisewski. – „Z dużym zadowoleniem obserwujemy te zmiany w zgłoszeniach do nowej kategorii: Marketing and Business Solutions, która w Polsce jest światowym debiutem tej kategorii. Wiemy już, że zgodnie z polskim opracowaniem zostanie ona wprowadzona także na innych rynkach. W tej kategorii nagradzane są pojedyncze działania, ale też całe programy marketingowe. Można w niej zgłaszać każdą aktywność oraz koncept biznesowy, które wyjątkowo pozytywnie wpłynęły na pozycję rynkową marki, produktu czy usługi” – dodaje.

Złote statuetki otrzymali twórcy kampanii: „IKEA po sąsiedzku” – przygotowanej przez Agencję Warszawa dla firmy IKEA (w kategorii Brand Experience), „Rocznik 1999” – VML Poland dla mBanku (kategoria Finanse),. „Make it possible” – Wavemaker, DDB & tribal, OMD, LH i Digital Resolution dla Huawei (kategoria Long term marketing excellence); „Młody bóg” – Starcom, BBDO Warszawa i Publicis dla firmy Prudential (Long term marketing excellence), „Dr.Witt. Na co dzień na zdrowie” – Heads Advertising i Mindshare dla Grupy Maspex (kategoria Napoje bezalkoholowe), „Jaki kolor ma powietrze w Twoim domu?” – Ogilvy, Carat Polska, iProspect Polska, Posterscope oraz PTR Digital dla Philipsa (kategoria Nowe technologie), „26. finał WOŚP” – Fundacja WOŚP (kategoria Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono), „Do ostatniego drzewa” – Ogilvy, Gameset, LifeTube i Facebook dla Greenpeace (kategoria Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono),  „Ta kuchnia sprawdza się w życiu” – Wavemaker, Grey Group Poland, Performance Media, Kalicińscy i Loyalty Point dla firmy IKEA (kategoria Retail / Kanały sprzedaży), „Ukraina” – Grandes Kochonos i Mediacom Warszawa dla Play (kategoria Telekomunikacja), „Kurpiodobre!” – Saatchi & Saatchi IS i Blue 449 dla firmy JBB Bałdyga (kategoria Żywność), „Fundacja WOŚP gra z partnerami” – Fundacja WOŚP, Złoty Melon oraz Boscata dla Fundacji WOŚP (kategoria Marketing & Business Solutions), „IKEA Family – transformacja danowa firmy” – IKEA, Loyalty Point oraz Wavemaker dla firmy IKEA (kategoria Marketing & Business Solutions).

W trakcie rozdania nagród został również zapowiedziany nowy całoroczny projekt edukacyjny Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR – Effie Marketing & Business Solutions, stworzony z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla.

„To zupełnie pionierska forma edukacji i rozwoju. Stworzony z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla. O ludziach rozumiejących potrzebę samodoskonalenia w warunkach zmieniających się modeli biznesowych, pracy w zmieniających się warunkach organizacyjnych i na nowym rynku. Ma odpowiadać na coraz szybciej zmieniające się potrzeby rynku i jego uczestników. To program dla tych, którym nie wystarcza tradycyjne myślenie o roli marketera w organizacji i roli agencji już nie tylko komunikacyjnych” – opisuje Anna Zimecka, project director w SAR. – „Są studia podyplomowe, kursy czy szkoły certyfikujące »twarde« umiejętności. Są programy obejmujące ekonomię, biznes czy zarządzanie. Brakuje programu, który odpowie na potrzeby inaczej już rozumianego marketingu: komunikacyjne, kompetencyjne, biznesowe i organizacyjne. A Effie ma dostęp do polskich i światowych case’ów oraz wysokiej klasy specjalistów – naszych jurorów i przewodniczących jury” – dodaje.

Comments

comments

299
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...