Trendy technologiczne odciskają piętno na wszystkich branżach, w tym na rynku zdrowia. Korzystając z dostępnych narzędzi technologicznych, firmy ubezpieczeniowe starają się zapobiegać chorobom i zmniejszać koszty leczenia przy jednoczesnym zwiększeniu personalizacji relacji z klientami. Oto 10 wiodących trendów w sektorze ubezpieczeń zdrowotnych, według raportu firmy Capgemini.
Trend nr 1: Technologiczne alianse na rynku ubezpieczeń.
Trend nr 2: Uproszczenie usług i poprawa jakości obsługi dzięki kanałom cyfrowym.
Trend 3: Chatboty i asystenci głosowi sprzedają usługi ubezpieczeniowe, a także opiekują się chorymi.
Trend 4: Telefon komórkowy ważnym kanałem w komunikacji z ubezpieczonymi.
Trend 5: Ubezpieczyciele pomagają pracodawcom w efektywnym zarządzaniu zdrowiem pracowników.
Trend 6: Urządzenia loT wykorzystywane w prewencji i profilaktyce.
Trend 7: Technologie umożliwiają diagnozę prognostyczną i spersonalizowaną opiekę medyczną.
Trend 8: Telemedycyna zmienia relację ubezpieczyciel – płatnik – klient.
Trend 9: Blockchain jako potencjalne rozwiązanie problemu unifikacji i dostępności danych medycznych.
Trend 10: Al pomaga w pracy operacyjnej (i cięciu kosztów).
O Capgemini
Capgemini to światowy lider w dziedzinie doradztwa, usług technologicznych i transformacji cyfrowej, którego celem jest wprowadzanie czołowych i innowacyjnych rozwiązań oraz udostępnienie całej gamy nowych możliwości klientom w rozwijającym się informatycznym świecie cyfryzacji, chmury i platform. Capgemini, opierając się na swojej 50-letniej tradycji i szerokiej wiedzy branżowej, umożliwia organizacjom realizację ich ambicji biznesowych, udostępniając szereg usług, od strategii po działalność operacyjną. Capgemini kieruje się przekonaniem, że wartość biznesowa technologii pochodzi od ludzi i ma im służyć. To wielokulturowa firma, licząca 200 000 pracowników zatrudnionych w ponad 40 krajach. Grupa odnotowała światowy przychód na poziomie 12,8 mld EUR.