E-Polak potrafi – akcja edukacyjna NASK i Ministerstwa Cyfryzacji w Interii

Informacja Prasowa - 22.10.2019
28

E-Polak potrafi - akcja edukacyjna NASK i Ministerstwa Cyfryzacji w Interii

Ruszyła akcja „e-Polak potrafi!” – kolejna odsłona kampanii edukacyjno-informacyjnej, realizowanej przez NASK i Ministerstwo Cyfryzacji od 2017 r. W Interii na potrzeby wspólnej inicjatywy uruchomiono serwis www.epolacy.interia.pl.

Zapłacenie mandatu, zgłoszenie narodzin dziecka czy dopisanie do spisu wyborców – załatwianie spraw urzędowych przez internet, czyli e-usługi stają się coraz powszechniejsze. Wciąż jednak nie brakuje osób, które nie wiedzą, że takie sprawy można zrealizować kilkoma kliknięciami bez wychodzenia z domu. To dlatego powstała kampania „e-Polak potrafi”.

Wielu Polaków wciąż nie ma wystarczającej świadomości i umiejętności w zakresie e-usług. Chcemy to zmienić. Tak właśnie narodził się pomysł naszej kampanii. Chcemy edukować, informować i przekonywać nieprzekonanych, że korzystanie z internetu ma wiele zalet. Ułatwia życie, a załatwienie wielu spraw czyni prostszym i mniej czasochłonnym– mówi Marek Zagórski, Minister Cyfryzacji. – Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie korzystania z sieci i promocji kompetencji nie tylko przyszłości, ale i teraźniejszości, jaką jest programowanie– dodaje minister.

Kampania obejmuje cztery obszary: e-usługi, bezpieczeństwo, jakość życia i programowanie.

– Każdy znajdzie u nas coś dla siebie. W wielu działaniach koncentrujemy się na osobach gorzej radzących sobie z korzystaniem z sieci. Osobom starszym udowadniamy, że surfowanie w sieci to niekoniecznie czarna magia. Krok po kroku tłumaczymy jak korzystać z np. e-usług. Rodzicom przypominamy o tym, że powinni towarzyszyć swoim dzieciom w sieci. Pokazujemy im jak to zrobić. Do rodziców i nauczycieli adresujemy także działania w obszarze programowanie– mówi Agnieszka Żeglińska, p.o. dyrektora ds. Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego NASK. – Hasło kampanii to „e-Polak potrafi!” nie jest przypadkiem Wierzymy, że niezależnie od wieku i miejsca zamieszkania każdy może znaleźć w sieci coś ciekawego i użytecznego – dodaje Żegliśnka.

Przy kampanii „e-Polak potrafi” NASK i Ministerstwo Cyfryzacji współpracują z Interią. Większość materiałów poświęcona promocji cyfrowych technologii zostanie opublikowana w głównym hubie informacyjnym akcji – Epolacy.interia.pl. Serwis dodatkowo otrzyma wsparcie innych serwisów z portfolio Grupy Interia.pl, jak Nowe Technologie, Styl, Fakty, Kobieta, Biznes, Mam Dziecko czy Menway.

Oprócz artykułów i treści angażujących czytelników, takich jak quizy czy sondaże, pojawią się także sondy uliczne, sprawdzające wiedzę Polaków na tematy poruszane w kampanii. Co więcej, większość omawianych problemów zostanie zobrazowana na pomocnych infografikach. Całość działań kontentowych prowadzonych w portalu uzupełni kampania wideo o szerokim zasięgu.

Działania content marketingowe od kilku lat stanowią nieodłączną część komunikacji i są najlepszym sposobem, aby dotrzeć do użytkownika z wartościową treścią. Wykorzystując potencjał portalu, jesteśmy w stanie dopasować działania do odbiorców w każdym wieku i zaangażować ich w akcję, mającą na celu uświadamianie i dostarczanie informacji dotyczących możliwości i zagrożeń związanych z internetem. I zrobić to w najlepszym miejscu i czasie – mówi Agnieszka Maciaszek Head of Content Marketing/dyrektor Content Studio portalu Interia

Akcja została podzielona na sześć etapów, a jej zakończenie zaplanowano na listopad 2020 roku. Na łamach Interii łącznie w ramach kampanii ukaże się kilkaset różnych materiałów pod znakiem „e-Polak potrafi”.

Comments

comments

28
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...