E-commerce w Polsce 2019 – najnowszy raport Gemius

Informacja Prasowa - 28.06.2019
83

E-commerce w Polsce 2019 - najnowszy raport Gemius

Gemius, wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej, już po raz siódmy przedstawia badanie E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Ponad 200-stronnicowy raport jest źródłem kompleksowej i rzetelnej wiedzy na temat polskiego rynku e-handlu, postaw zakupowych konsumentów oraz popularności sklepów e-commerce w różnych kategoriach produktowych.

Polacy kupują coraz więcej, cenią komfort i elastyczność

Odsetek internautów kupujących online rośnie z roku na rok coraz bardziej dynamicznie. W 2019 jest to już 62% internautów – o 6 p.p. więcej niż jeszcze rok temu (56% w 2018, dwa lata temu było to 54%). Trochę wolniejszy wzrost zanotowały zakupy w sklepach zagranicznych – dziś kupuje tak 26% internautów – o 3. p.p. więcej niż rok temu (23% w 2018 r. i 16% w 2017 r.)

Trzy najczęściej wymieniane zalety e-zakupów, to według polskich internautów możliwość kupowania w każdym momencie, 24/7 (75%), brak konieczności jechania do sklepu (72%), oraz nieograniczony czas wyboru (68%).

E-zakupy coraz łatwiejsze i wygodniejsze

W porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania, Polacy wskazują, że e-sklepy dają coraz większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne (51% vs. 46%), a zakupy online są także wygodniejsze niż zakupy stacjonarne (58% vs. 52%). Kupowanie przez internet ocieniają także jako łatwiejsze (52% vs. 49%), a także tańsze (44% do 42%).

Coraz więcej kupujemy mobilnie, ale to wciąż laptop jest numerem jeden

Najpopularniejszym urządzeniem, który Polacy wykorzystują kupując online, wciąż jest laptop (74%), chociaż jest to tendencja spadkowa (w 2018 było to 82%). Coraz lepsze wyniki notuje sprzedaż przez kanały mobilne – na smartfonach kupuje już 61% osób (skok o 3 p.p. w porównaniu do 2018 r.), a na tabletach 27% (skok o 6 p.p. w porównaniu do 2018 r.).

Kupują nie tylko młodzi – seniorzy to już ¼ klientów sklepów online

Jeszcze w ubiegłym roku aż 64% Polaków kupujących online było osobami poniżej 34 roku życia. Dzisiaj grupę tę stanowi mniej niż połowa – tylko 42% (spadek aż o 22 p.p.). Znacząco wzrosło zainteresowanie internetowymi sklepami w grupach starszych. Osoby 50+ stanowią już ponad ¼ osób kupujących online(26% – wzrost o 14 p.p. w porównaniu do 2018 roku), a internauci 35-49 – prawie 1/3(32%  – wzrost o 7 p.p. w porównaniu do 2018 roku). E-zakupy niezmiennie pozostają domeną osób z przynajmniej średnim wykształceniem (72%) mieszkających w miastach do 200 tys. mieszkańców (45%). 

Pełną wersję raportu można pobrać pod następującym linkiem: http://bit.ly/GemiusEcommerce2019.

***

O raporcie:

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie ponad 1600 internautów, mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano w drugiej połowie kwietnia 2019 roku.

Gemius

Gemius to polska firma badawczo-technologiczna działająca na skalę międzynarodową, która od 20 lat edukuje klientów, jak internet i nowe technologie mogą wspierać ich decyzje biznesowe. Firma od 1999 roku prowadzi badania internautów pod kątem korzystania z mediów cyfrowych, tworząc w ten sposób socjodemograficzny profil e-konsumentów. Gemius mierzy oglądalność stron www i aplikacji, a także materiałów audio i wideo z poszczególnych źródeł ruchu, tj. komputerów, tabletów i smartfonów. Firma działa na 28 rynkach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), a na 12 z nich posiada lokalne oddziały. Klientami Gemiusa są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.gemius.pl.

Comments

comments

83
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...