Dwaj przyjaciele z boiska? Lewandowski vs. Błaszczykowski (raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów)

Redakcja PR - 26.07.2016
226

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” porównał medialność dwóch sportowców - Lewandowskiego i Błaszczykowskiego

W cyklicznym raporcie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” porównał medialność dwóch sportowców, których nazwiska najczęściej gościły w czerwcu na ustach polskich kibiców. Mowa o Robercie Lewandowskim i Jakubie Błaszczykowskim – gwiazdach polskiej reprezentacji na Euro 2016.

W czerwcu br. kapitan drużyny ponad czterokrotnie pobił rekord publikacji z maja, odnotowując blisko 35 tys. materiałów w prasie, internecie i RTV. W tym samym czasie na temat Kuby Błaszczykowskiego pojawiło się prawie 15 tys. informacji.

Najbardziej uwagę mediów Robert Lewandowski skupiał 30 czerwca, w związku z ćwierćfinałowym meczem Polska – Portugalia, co zaowocowało liczbą 3926 publikacji. Ale już wcześniej dziennikarze mocno interesowali się piłkarzem: 12 czerwca Lewy zebrał 3218 materiałów, cztery dni później 2726 (Polska – Niemcy), a 21 czerwca – 2256 (Polska – Ukraina).

Błaszczykowski zdecydowanie zyskał na popularności w 3. dekadzie miesiąca. Wyraźny wzrost jego  medialności zaznaczył się 21 czerwca – 2046 materiałów (mecz Polska – Ukraina, w którym Kuba strzelił zwycięską bramkę), a szczyt nastąpił 9 dni później – 525 informacji.

Wykres 1. Rozkład publikacji w czasie na temat Roberta Lewandowskiego i Jakuba Błaszczykowskiego – czerwiec 2016 (prasa, Internet, RTV)

Wykres 1. Rozkład publikacji w czasie na temat Roberta Lewandowskiego i Jakuba Błaszczykowskiego – czerwiec 2016 (prasa, Internet, RTV)

Obaj zawodnicy odnotowali przewagę informacji w mediach o zasięgu regionalnym, przy czym Lewandowski większą – 58 proc., a Błaszczykowski – 52 proc.

Ile warta była promocja?

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyliczyli, że ekwiwalent reklamowy informacji na temat Lewandowskiego wyniósł aż 285 mln zł. Tym samym Lewy pobił rekord z maja o prawie 200 mln zł! Najwięcej przyniosły materiały opublikowane w prasie – 114 mln zł, następnie w telewizji – 73 mln zł. Błaszczykowski najwięcej zyskał na promocji w stacjach TV – 40 mln zł. AVE ze wszystkich mediów w jego przypadku wyniosło 121 mln zł.

Lewandowski nie tryumfował jednak przez cały miesiąc. Publikacje na temat Błaszczykowskiego, które pojawiły się w mediach dzień po zwycięskim meczu z Ukrainą, były warte o 261 tys. zł więcej niż informacje na temat RL9.

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Jakuba Błaszczykowskiego - czerwiec 2016

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Jakuba Błaszczykowskiego – czerwiec 2016

Na wynik Lewego miały wpływ m.in. liczba wystąpień na pierwszych stronach gazet. W analizowanym miesiącu Lewandowski pojawił się na okładkach w aż 262 materiałach.

Do Top 5 najaktywniejszych źródeł należały: Sportowefakty.wp.pl (681), Sport.pl (647), Polsat News (541), TVN24.pl (485), Eurosport.onet.pl (457).

Gwiazdy social media

Mecze polskiej reprezentacji były bardzo emocjonujące, co odzwierciedla m.in. aktywność użytkowników social media. Aż 245 tys. wpisów i komentarzy na Facebooku, Twitterze, YouTube’ie, Instagramie i Wykopie zebrał w czerwcu br. Lewandowski. Jakub Błaszczykowski uzyskał 134 tys. informacji. O ile w mediach tradycyjnych nie było takiego dnia, by Kubie udało się przebić Roberta, to 15 i 21 czerwca użytkownicy social media częściej wzmiankowali właśnie o nim – odpowiednio 37 tys. do 28 tys. i 27 tys. do 16 tys. Dla Lewandowskiego szczytem popularności był 30 czerwca, kiedy odnotował ponad 40 tys. informacji.

Zobacz inne raporty: Kto pomógł bardziej polskiej kadrze? 

Ekstraklasa i EURO podzieliły się medialnością

Comments

comments

226
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...