Duże zainteresowanie akcją #UKRAINCYWPSPR. Rośnie ukraińska grupa

Informacja Prasowa - 28.04.2022
30

Duże zainteresowanie akcją #UKRAINCYWPSPR. Rośnie ukraińska grupa

Duże zainteresowanie akcją #UKRAINCYWPSPR. Rośnie ukraińska grupa

W społeczności Polskiego Stowarzyszenia Public Relations znajduje się już 13 członkiń i członków – obcokrajowców. Skokowe podwyższenie tej liczby nastąpiło dzięki specjalnej akcji #UkraincywPSPR. Ogłoszona w marcu inicjatywa ma za zadanie integrować oraz wspierać zawodowo specjalistów PR z Ukrainy czasowo lub docelowo mieszkających w Polsce.

W gronie Stowarzyszenia pojawiły się zarówno te osoby, które zmuszone były uciekać z Ukrainy w ostatnich tygodniach, jak i te, które pracują w naszym kraju od kilku lat. – Dla wszystkich tych ludzi otwieramy szeroko podwoje. Wnoszą inną perspektywę, ciekawe doświadczenia, potencjał networkingowy. Postaramy się zrewanżować działaniami integracyjnymi czy szeroko rozumianą pomocą merytoryczną na naszym rynku. Ekipa ukraińska jest już dziewięcioosobowa i wszystko wskazuje na to, że dalej będzie się powiększać, stając się coraz bardziej znaczącą częścią naszej organizacji branżowej – podkreśla Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska PSPR.

Ukraińscy Członkowie Stowarzyszenia (stan na 27.04.2022 r.) 

Co ważne, Ukraińcy działają w różnych regionach Polski. W Lublinie, Wrocławiu, Gdańsku czy Warszawie. – Chcemy się jak najszybciej poznać oraz poszukać pól do współpracy. Obecnie jesteśmy jeszcze na etapie bardzo trudnej nauki „warlifebalance”, więc lepiej stawiać, póki co, małe kroki. Jesteśmy przecież w różnych sytuacjach życiowych. Niektórzy, pracują nad Wisłą od dawna, tak jak ja, niektórzy dopiero szukają tu pierwszej pracy i nie znają języka. Niemniej chcemy dalej działać, rozwijać się. Uczestniczyć też w projektach branżowych. I rzecz jasna wspierać Ukrainę. Bardzo się cieszę z dotychczasowych efektów akcji #UkraincywPSPR – mówi Mykhailo Krasiuk, członek organizacji od 2019 r., który mocno zaangażował się w tą inicjatywę.

W maju planowane jest pierwsze spotkanie online, które rozpocznie też dyskusję nad potencjalnymi aktywnościami w Stowarzyszeniu czy potrzebami, możliwościami wsparcia. – Warto rozważyć choćby utworzenie ukraińskiej grupy roboczej. To może być cenny głos ekspercki komentujący tak ważne „wojenne” konteksty komunikacyjne i reputacyjne. Czy też teamu operacyjnego, który połączy siły nad konkretnym zadaniem. W ramach spotkania zamierzamy też zaprezentować nasze planowe działania, aby móc dołączyć do nich nowych członków – zapowiada Cyprian Maciejewski, wiceprezes PSPR, inicjator akcji.

Stowarzyszenie zaprasza kolejnych Ukraińców

Polskie Stowarzyszenie Public Relations nadal zachęca specjalistów PR z Ukrainy, którzy obecnie znajdują się w Polsce, do skorzystania z opcji bezpłatnego członkostwa w organizacji w 2022 r. oraz integrowania ze środowiskiem. Akcja ma sprzyjać adaptacji w zawodzie na polskim rynku pracy, networkingowi, wymianie know-how i wsparciu rekrutacyjnemu.

Inicjatywa otwarta jest dla wszystkich obywateli Ukrainy, nie tylko dla tych, którzy w ostatnich tygodniach musieli uciekać przed wojną lub niebawem to uczynią. Zainteresowani członkostwem mogą aplikować (w języku angielskim lub polskim) w sposób standardowy, poprzez formularz na stronie internetowej.

Formularz zgłoszeniowy do PSPR: 

https://polskipr.pl/wstap-do-pspr  

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.

Comments

comments

30
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...