Druga edycja Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej”

Informacja Prasowa - 21.01.2020
77

Druga edycja Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej"

Redakcja „Gazety Wyborczej” zorganizowała drugą już edycję swojej Szkoły Redaktorów. Do października 2020 r. 23 osoby z zespołu dziennika będą doskonalić swój redaktorski warsztat pod okiem doświadczonych kolegów i koleżanek z „Wyborczej” oraz ekspertów – nie tylko pracujących w mediach, ale również pisarzy, scenarzystów i specjalistów z obszaru nowych mediów.

05.12.2019 Warszawa . Szkola Reportazu Gazety Wyborczej , zdjecie grupowe .
Fot. Mateusz Skwarczek / Agencja Gazeta


„Gazeta Wyborcza” zainaugurowała działalność Szkoły Redaktorów w 2018 r. Ideą projektu było przekazywanie wiedzy i rozwijanie kompetencji redaktorów dzięki kontaktowi z najlepszymi specjalistami, nie tylko z grona ludzi „Wyborczej”, a także przygotowanie ich do wyzwań, jakie stawiają dziennikarstwu dzisiejszy świat i przemiany we współczesnych mediach.

 

– Pierwszy rok działania Szkoły Redaktorów okazał się dużym sukcesem. Udało nam się wykrystalizować program i zgromadzić fantastycznych wykładowców. Pierwsi absolwenci bardzo chwalą zarówno merytoryczny poziom programu i – co cieszy nas najbardziej – jego przydatność w ich codziennej pracy. Dlatego wcale mnie nie zdziwiło, że w gronie redaktorów naczelnych „Gazety Wyborczej” podjęta została decyzja o kontynuowaniu działalności Szkoły Redaktorów i rekrutacji drugiego rocznika – mówi Paweł Goźliński twórca programu Szkoły Redaktorów. – W drugim roku testujemy rozwiązania, które będą niezbędne, gdy otworzymy Szkołę dla redaktorów z innych mediów i stanie się ona projektem komercyjnym.

 

Druga edycja Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej”, której pierwszy zjazd odbył się w listopadzie 2019 r., obejmuje 10 trzydniowych sesji rozpisanych na 12 miesięcy.

Zajęcia mają głównie charakter ćwiczeń oraz warsztatów obejmujących m.in. pracę nad konkretnymi tekstami z różnych gatunków, stylów i form dziennikarskich. Prowadzą je przede wszystkim doświadczeni dziennikarze i redaktorzy „Gazety Wyborczej” – m.in. Roman Imielski, Piotr Stasiński, Marcin Kącki, Aleksandra Sobczak, Teresa Kruszona, Paweł Wroński, Vadim Makarenko, Ariadna Machowska, Piotr Głuchowski, Krzysztof Varga, Aleksandra Klich-Siewiorek, Jakub Sawa, Paweł Wroński i Paweł Goźliński. Koordynatorką projektu jest Daniela Werbeniec.

W gronie uczniów drugiej edycji Szkoły Redaktorów znalazły się 23 osoby ze wszystkich działów „Wyborczej”, w tym m.in. z oddziałów lokalnych, redakcji „Wysokich Obcasów” oraz BiQdata, działów kultury i promocji.

– To szkoła bez barier, mamy w niej i redaktorów z wieloletnim stażem, i ambitnych nowicjuszy w zawodzie. „Ludzi papieru” i „ludzi sieci”. Jak zwykle zależy nam nie tylko na przekazywaniu im redaktorskich kompetencji, ale też budowaniu zespołu, który potrafi skutecznie działać i komunikować się ponad formalnymi strukturami, ponad schematami myślenia o rolach redaktora i dziennikarza, by wspólnie realizować ambitne projekty redakcyjne – podkreśla Paweł Goźliński. – Światowy rynek medialny zmienia się, a wraz z nim „Gazeta Wyborcza”. Inspirujemy się naszymi kolegami z europejskiej organizacji LENA oraz INMA, zrzeszającej najważniejsze światowe media. 

Comments

comments

77
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...