Druga edycja Programu Dove Self-Esteem. Budowanie Pozytywnej Samooceny w Polsce

Informacja Prasowa - 20.11.2019
21

Druga edycja Programu Dove Self-Esteem. Budowanie Pozytywnej Samooceny w Polsce

Program Dove Self-Esteem powstał, aby pomóc kolejnemu pokoleniu cieszyć się swoim wyglądem i w pełni wykorzystać swój potencjał w każdej dziedzinie życia. Od 2004 realizowany jest z sukcesem na całym świecie. W tym czasie Program Dove Self-Esteem dotarł do 35 milionów nastolatków ze 140 krajów. W 2018r. pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka program został wprowadzony także w Polsce. Pierwsza edycja pozwoliła dotrzeć do ponad 30 000 nastolatków i zmienić ich sposób postrzegania samych siebie.

Program został stworzony z myślą o nauczycielach i rodzicach, a przede wszystkim uczniach klas IV-VIII szkół podstawowych i jest realizowany w oparciu o:

  • warsztaty klasowe, mające na celu budowanie pozytywnej opinii o sobie i swoim ciele,
  • materiały edukacyjne adresowane dla nauczycieli opracowane przez eksperta Programu Marię Rotkiel – psycholog, terapeutkę rodzinną, trenerkę rozwoju osobistego,
  • a także materiały dostępne online dla rodziców, pomocne w poruszaniu trudnych kwestii z własnymi dziećmi, dzięki którym dorośli dowiedzą sie jak pomóc nastolatkom tworzyć zdrowe relacje, przezwyciężyć problemy z akceptacją własnego ciała i jak poradzić sobie z trudnymi kwestiami dotyczącymi ich samooceny i pewności siebie.

 

Wszystkie dostępne na stronie https://www.dove.com/selfesteem materiały (scenariusze lekcji, przewodniki dla nauczyciela, karty pracy ucznia, filmiki i prezentacje) są dostępne nieodpłatnie dla szkół i osób zainteresowanych tematyką programu.

Dotychczas Program Dove Self-Esteem pozytywnie zmienił życie 35 milionów osób w 140 krajach i stał się największym tego typu projektem edukacyjnym. Od 2018r. realizowany jest w Polsce i dotarł już do ponad 30 000 nastolatków.

Nastolatki, piękno, pewność siebie… Polska edycja globalnego badania

Dziewczęta na całym świecie żyją w społeczeństwie, które wywiera na nie ogromną presję. Ponad połowa (6 na 10) dziewczynek na świecie przyznaje,  że czuje presje we wszystkich dziedzinach życia, a niewiele mniej (53%) utożsamia to z koniecznością bycia piękną.1

Skąd się bierze ta presja?

Zdaniem nastolatek w Polsce z najbliższego otoczenia oraz mediów! Aż 7 na 10 dziewczynek przyznaje, że media i reklama wyznaczają nierealistyczne standardy piękna. 40% nastolatek dostrzega też negatywny wpływ mediów społecznościowych2, które zwiększają presję i motywują do kreowania wizerunku zgodnego z aktualnymi trendami. To wszystko sprawia, że nastolatki nie mają wysokiej samooceny, co przekłada się na komfort ich życia, postrzeganie samych siebie i znacząco utrudnia realizację własnego potencjału.

Kiedy młodzi ludzie wycofują się z życia społecznego i nie wykorzystują swojego potencjału traci na tym społeczeństwo.

Z badania przeprowadzonego w Polsce wynika, że kiedy dziewczęta nie czują się dobrze we własnym ciele…

Tymczasem kluczem do szczęścia i pełnego wykorzystania swojego potencjału jest wiara w siebie i samoakceptacja, która pozwala budować wysoką samoocenę i nabrać przekonania co do własnej wartości i kompetencji.

Wysoka samoocena sprawia, że dziewczynki rzadziej deklarują, że chciałaby darzyć siebie większym szacunkiem. Podczas, gdy 71% nastolatek z niską samooceną cały czas ma z tym problem. Zyskując pewność siebie, zyskują odwagę i samoakceptację, odkrywają swoją wewnętrzną siłę, która pozwala im manifestować własną indywidualność i cieszyć się swoją odmiennością bez potrzeby naśladowania innych. Ta postawa przekłada się również na podejście do rozwiązywania problemów w dorosłym życiu.

***

1 Globalny Raport Dove „O poczuciu piękna i samoocenie dziewcząt”, 2017; Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez Edelman Intelligence, z siedzibą w Londynie; https://www.unilever.com/Images/dove-girls-beautyconfidence-report-infographic_tcm244-511240_en.pdf

2 Raport z polskiej edycji badania „O poczuciu piękna i pewności siebie wśród dziewcząt” zrealizowanego przez Clue Lab na zlecenie marki Dove techniką CAPI w lutym i marcu 2018 roku.

 

Comments

comments

21
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...