Druga edycja akcji społecznej Wysokich Obcasów „Silna jak dziewczynka” 

Informacja Prasowa - 20.09.2024
229

Badania pokazują, że dziewczynki ciągle zmagają się ze stereotypami, i już od piątego roku życia zaczynają wątpić w swoje możliwości

W piątek 20 września br. rozpoczyna się 2. edycja projektu Wysokich Obcasów „Silna jak dziewczynka”. Jej głównym motywem będzie wzmacnianie poczucia sprawczości i zdolności przywódczych małych Polek. Sponsorem jest firma NÉONAIL. Akcja potrwa do początku grudnia.

Badania pokazują, że dziewczynki ciągle zmagają się ze stereotypami, i już od piątego roku życia zaczynają wątpić w swoje możliwości. Dlatego wzmacnianie dziewcząt jest na piątym miejscu wśród 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. To pokazuje wagę problemu na skalę światową. Polska, na tle Europy, ma jeden z najniższych poziomów samoakceptacji dziewczynek, co przekłada się m.in. na ich późniejsze wybory na kolejnych etapach edukacji. Budowanie świadomości i promowanie równości od zawsze były częścią misji “Wysokich Obcasów”.

– “Silna jak dziewczynka” to jedna z naszych najważniejszych akcji redakcyjnych. Chcemy razem z naszymi czytelniczkami i czytelnikami, często rodzicami, nauczycielami, wychowawcami, opiekunami, wzmacniać dziewczynki, budować ich pewność siebie, pokazać im, że mogą być, kim są, że nic nie stoi na przeszkodzie, by były liderkami – mówi Monika Tutak-Goll, redaktorka naczelna “Wysokich Obcasów” i “Wysokich Obcasów Ekstra”.

W ramach akcji przez najbliższe miesiące na łamach „Wysokich Obcasów”, “Wysokich Obcasów Ekstra” i w serwisie Wysokieobcasy.pl, redakcja wraz z ekspertkami i ekspertami będzie pisać o tym, jak wzmacniać asertywność i samoakceptację dziewczynek, wspierać ich zdolności przywódcze i inspirować do nauki technologii.

Druga edycja kampanii to również wyjątkowy konkurs z nagrodami dla czytelniczek, które odpowiedzą na pytanie „Jak wychowujesz dziewczynkę, by wyrosła na sprawczą?”

Konkurs rozpocznie się w piątek, 27 września br.

  Pierwszy artykuł, otwierający akcję, jest już dostępny w serwisie Wysokieobcasy.pl. To tekst Iwony Dominik pokazujący, że nikt nie rodzi się liderem, czy liderką, a mięsień przywództwa można ćwiczyć.

Sponsorem akcji „Silna jak dziewczynka” jest NÉONAIL.

Comments

comments

229
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...