Dorota Adamczyk-Mroczek odpowiedzialna za przychody cyfrowe „Gazety Wyborczej”

Informacja Prasowa - 08.01.2020
98

Dorota Adamczyk-Mroczek odpowiedzialna za przychody cyfrowe "Gazety Wyborczej"

1 stycznia 2020 r. Dorota Adamczyk-Mroczek objęła nowo utworzone stanowisko Chief Digital Revenue Officer w strukturze”Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl. Będzie odpowiadać za opracowanie i wdrożenie kompleksowej strategii wzrostu wpływów dziennika zarówno z reklamy online, jak i z subskrypcji. Do jej zadań będzie należała również realizacja nowych przedsięwzięć biznesowych w obszarze cyfrowym. 

W nowej roli Dorota Adamczyk-Mroczek będzie nadzorować dział strategii subskrypcyjnej, którego szefową jest Danuta Breguła, oraz zespół rozwoju cyfrowego produktu reklamowego. Jej bezpośrednią przełożoną zostanie Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”.

Skupienie w ramach jednego stanowiska odpowiedzialności za wzrost przychodów cyfrowych Wyborcza.pl – ze sprzedaży reklamy i treści online – wynika z realizowanej przez „Gazetę Wyborczą” strategii digital first i ma na celu jeszcze lepszą monetyzację zasobów cyfrowych dziennika. Pozwoli ono również w pełni wykorzystać wiedzę i kompetencje rozwijane dotąd niezależnie w zespołach reklamy i rozwoju subskrypcji, aby jeszcze efektywniej wdrażać strategię cyfrowego wzrostu dziennika.

Poprzednio Dorota Adamczyk-Mroczek była szefową działu rozwoju produktu w „Gazecie Wyborczej”, funkcjonującego w ramach biura reklamy dziennika. Jej obowiązki przejmie zespół sprzedaży „Gazety Wyborczej”, którym jako dyrektor bez zmian kieruje Joanna Kwas. Podlegają jej zespoły sprzedaży agencyjnej i regionalnej, działy sprzedaży cyfrowej prenumeraty instytucjonalnej oraz rozwoju oferty reklamowej online, a także zespół odpowiedzialny za projekty specjalne. Zespołem agencyjnym pokieruje Marta Gądek.

Dorota Adamczyk-Mroczek pracuje w Agorze od 11 lat. W 2018 r. została szefową działu rozwoju produktu w „Gazecie Wyborczej”. Wcześniej – w 2017 r. zaczęła kierować współpracą z klientami bezpośrednimi w Warszawie, odpowiadając za sprzedaż reklam i usług w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej”. Poszerzyła kompetencje swojego zespołu o sprzedaż internetową, wprowadzając na rynek ofertę serwisów z grupy Wyborcza.pl. W 2014 r. Dorota Adamczyk-Mroczek stanęła na czele zespołu ekspertów branżowych „Gazety Wyborczej”, a w 2015 roku – sprzedaży agencyjnej marki „Gazeta Wyborcza”.

 

Comments

comments

98
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...