Incydent podczas gali "Super Expressu" - analiza PSMM
Gala z okazji 25-lecia dziennika Super Express przeszła do historii za sprawą wręczenia tortu prezydentowi Andrzejowi Dudzie przez Dodę, ubraną w dosyć frywolną kreację. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, jak polskie media zareagowały na ten incydent.
Uroczysta, jubileuszowa gala dziennika Super Express odbyła się 22 listopada w Teatrze Polskim. W wydarzeniu wzięło udział wielu celebrytów i znanych osobistości ze świata polityki, co bezpośrednio przełożyło się na medialność eventu. Jednak całe show skradła Doda, która poczęstowała tortem głowę państwa, w prześwitującym stroju.
W dniach 21 – 24 listopada na temat wydarzenia ukazało się 23,7 tys. doniesień, z czego 99 proc. pochodziło z social media. Internauci w ciągu 4 dni w mediach społecznościowych opublikowali 23 096 wpisów i komentarzy. W mediach tradycyjnych najwięcej informacji dotyczyło portali internetowych (137), RTV (52) i prasy (11).
Przysłowiową wisienką na torcie okazała się dla Super Expressu wartość ekwiwalentu reklamowego*, która wyniosła ponad 3 mln złotych.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
*Ekwiwalent reklamowy (AVE) (AVE) to wartość przekazu obliczana na podstawie cenników reklamowyh, czyli koszt umieszczenia w danym tytule, portalu, kanale RTV reklamy, o takich samych parametrach jak zmonitorowana informacja.
Brad i Angelina: rozwód wszech czasów – raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów