Dobry kwartał Wirtualnej Polski

Redakcja PR - 13.11.2018
274

Przychody spółki wzrosły o 27%

Przychody ze sprzedaży Grupy Wirtualna Polska Holding, w trzecim kwartale 2018 roku, przekroczyły 143 mln zł. Oznacza to wzrost o ponad 30 mln zł rok do roku – największy w historii spółki. W październiku WP przejęła serwisy Extradom.pl oraz Parklot.pl. Z produktów internetowych Grupy korzysta już 21,8 mln Polaków (RU).

Trzeci kwartał 2018 roku WP Holding zakończyła z zyskiem netto na poziomie 21,7 mln zł. To o prawie 60% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Skorygowana EBITDA w segmencie online wyniosła 46.976 tys. zł. Grupa konsekwentnie realizuje również strategię w segmencie TV, gdzie przychody za trzeci kwartał br. wzrosły o 79,2%.

Tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za trzeci kwartał 2018 i 2017 roku

„Od pięciu lat nie zmarnowaliśmy żadnego kwartału, za każdym razem notując wzrost naszej internetowej działalności. Tym razem cieszymy się podwójnie, bo za mijające trzy miesiące łączny nominalny przyrost EBITDA i przychodów rok do roku był dodatkowo najwyższy w historii Wirtualnej Polski. To efekt realizacji strategii rozwoju e-commerce, jak i lepszego od poprzedniego roku w WP Media SA” – mówi Jacek Świderski, prezes WP Holding SA.

Zgodnie z najnowszym badaniem Gemius/PBI w październiku br. z produktów internetowych Grupy korzystało już 21,8 mln realnych użytkowników, co oznacza wzrost o 4% rok do roku. Wynik daje WP drugie miejsce w zestawieniu – zaraz po Google – i umacnia spółkę na pozycji lidera wśród polskich wydawców internetowych.

W ostatnim miesiącu Wirtualna Polska Holding zrealizowała także dwie duże transakcje e-commerce. Za kwotę 75 mln zł przejęła serwis Extradom.pl specjalizujący się w sprzedaży projektów architektonicznych online. WP weszła tym samym w rynek budownictwa jednorodzinnego. Za pośrednictwem Wakacje.pl SA, nabyła także marketplace pośredniczący w rezerwacji miejsc parkingowych przy największych lotniskach w Polsce – Parklot.pl. Serwis może pochwalić się największą liczbą użytkowników w swojej kategorii, a w jego ofercie znajduje się prawie 50 parkingów przy portach lotniczych.

Spółka Wakacje.pl prowadzi jednocześnie rebranding przejętej sześć miesięcy temu sieci punktów My Travel. W tej chwili kilkanaście nowych punktów pracuje już pod szyldem wakacje.pl, kolejne dołączą w ciągu najbliższych miesięcy.

Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z października 2018 r. z wszystkich produktów internetowych Grupy WP korzystało 21,8 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 2,9 mld odsłon, spędzając w serwisach średnio aż 36 minut i 35 sekund dziennie.

Comments

comments

274
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...