Dlaczego warto studiować Nowy PR?

Redakcja PR - 05.08.2016
26

O studiach podyplomowych "Nowy PR" rozmawiam z Łukaszem Majewskim

Łukasz Majewski

Z branżą PR związany od 2003 roku. Obecnie PR & Marketing Manager w VML Poland. Trener biznesu i konsultant z zakresu komunikacji. Pomysłodawca i współorganizator spotkań dla praktyków PR – Komu Komunikacja.

Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej (kierunek: transport) na Politechnice Krakowskiej. Ukończył także Studium Dziennikarskie (Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków), studia podyplomowe na kierunku PR (WSE, Kraków) oraz na kierunku Psychologia w biznesie (UEK, Kraków).

Coraz więcej praktyków z branży public relations decyduje się na podjęcie studiów podyplomowych. Oferta na rynku rok rocznie się poszerza. Studia z PR oferują uczelnie zarówno państwowe, jak i prywatne. W Krakowie interesujące studia proponuje Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. 

Oto, co o samym kierunku mówi jego opiekun – Łukasz Majewski.

A na czytelników naszego portalu czeka niespodzianka – na końcu tekstu. 

Justyna Dąbrowska: Dlaczego w WSE otwarto studia podyplomowe „Nowy PR”?  

Łukasz Majewski, WSE: W Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie czujnie śledzimy rynek pracy. Efektem tego są studia podyplomowe: odpowiadające na realia  tego rynku, stosowne do zapotrzebowania ze strony pracodawców na konkretnych specjalistów, wzbogacone o unikatowe treści potrzebne słuchaczom. Tak właśnie 14 lat temu powstały studia na kierunku public relations. W ostatnich latach dodałem do niego słowo „nowy”, bo dziś Internet, mobile i wideo to stałe pozycje w menu narzędzi, po które sięgają PR-owcy. 

JD: Na rynku usług edukacyjnych dla PR-owców pojawia się coraz więcej podmiotów. Czym chce przyciągnąć kandydatów Wyższa Szkoła Europejska

ŁM: Stare rzymskie przysłowie mówi: „verba docent, exempla trahunt” – słowa uczą, przykłady pociągają. Zależy mi, by uczestnicy studiów podyplomowych kończąc je, byli pełni zapału do wprowadzenia zmian w swojej karierze. Stąd nasz nowatorski program, który kładzie szczególny nacisk na zdobywanie konkretnej i narzędziowej wiedzy. 

Celem studiów jest kształcenie i doskonalenie praktycznych umiejętności potrzebnych w prowadzeniu działań PR w organizacjach, instytucjach, firmach i start-upach. Studia skierowane są do osób zainteresowanych nabyciem praktycznej wiedzy i umiejętności koniecznych do wykonywania zawodu PR-owca.

Słuchacze „Nowego PR-u” od początku roku akademickiego pracują jako agencja public relations (nawet tworzą jej nazwę i identyfikację wizualną). Otrzymują od prawdziwego klienta konkretne zapytanie ofertowe – brief, by na koniec cyklu zajęć – w trybie przetargu – przedstawić swoją autorską propozycję działań PR. Dzięki temu przechodzą przez cały proces tworzenia i przygotowania działań PR – od narzędzi analitycznych, poprzez opracowanie strategii i  wyboru optymalnego modelu działania, na prezentacji przed klientem skończywszy. Komisja egzaminacyjna, w skład której wchodzi przedstawiciel klienta, jak domniemana komisja przetargowa wybiera najlepszą ofertę i szczegółowo uzasadnia swój wybór tak pozytywny, jak i negatywny. 

W tym roku pracujemy już nad bardzo ciekawym briefem od nowego klienta, jednak jego szczegóły słuchacze poznają dopiero podczas pierwszego zjazdu.

Zaproszenie na obronę na kierunku "Nowy PR"

Zaproszenie na obronę na kierunku „Nowy PR”

JD: Jak wyglądają studia na kierunku Nowy PR? Proszę przybliżyć nam program studiów, ich tryb, formy zajęć.

ŁM: Program dwusemestralnych studiów, który obejmuje ponad 180 godzin zajęć dydaktycznych (warsztatów i wykładów), składa się z 5 bloków tematycznych: 

  • Wprowadzenie do świata PR:  podstawowe pojęcia public relations, strategia PR, etyka w PR, PR a inne dziedziny wiedzy. 
  • PR od kuchni: funkcjonowanie agencji PR. Jak zbudować plan PR, wycenić działania, budżetować i kosztorysować klienta. Studenci  nauczą się, jak przygotować profesjonalny brief, zorganizować przetarg i na czym warto się skupić,  wybierając agencję PR. Monitoring mediów, prawo autorskie i prasowe.
  • PR w praktyce: rynek mediów w Polsce, media relations, budowanie relacji z dziennikarzami, praca redakcji i dziennikarzy.  
  • Dziedziny PR: najważniejsze dziedziny PR (m.in. PR miast, miejsc i regionów, Investor Relations, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu – CSR, PR wewnętrzny). Różnicę między pracą w firmie a w międzynarodowej korporacji. Zarządzanie komunikacją w sytuacjach kryzysowych. 
  • PR w erze social, mobile i wideo:  potęga mediów społecznościowych, działąnia w social media, tworzenie contenntu na różne kanały social media. 

Uzupełnieniem wykładów są ćwiczenia i warsztaty pozwalające na szybką weryfikację wiedzy teoretycznej z praktycznym jej zastosowaniem. Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty (wykłady) oraz w niedziele (warsztaty praktyczne).

Wszystkich zainteresowanych zachęcam do bezpośredniego kontaktu ze mną, poprzez formularz, jaki znajduje się na stronie internetowej lub wysyłając wiadomość na [email protected] 

JD: Jakie są korzyści ze studiów dla absolwentów Nowego PR-u? 

ŁM: Program studiów „Nowy PR” kładzie szczególny nacisk na zdobywanie konkretnej i narzędziowej wiedzy. Zarówno rozbudowany blok warsztatowy i treningowy, jak i praca nad strategią działań PR dla realnego klienta, to cenne i praktyczne doświadczenia, które ugruntowują i systematyzują praktyczny zasób wiedzy. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzielą się krajowi i międzynarodowi eksperci PR – wyłącznie praktycy o dużym doświadczeniu zawodowym i szkoleniowym. 

Oprócz konkretnych umiejętności, w czasie zajęć słuchacze otrzymują mnóstwo praktycznych materiałów, które będą mogli wykorzystać w pracy zawodowej, m.in. wzory briefów, umów, kosztorysów.

obrony studentów na kierunku "Nowy PR" w WSE

Obrony studentów na kierunku „Nowy PR” w WSE

JD: Ile wynoszą koszty studiów? Czy przewidują Państwo jakieś zniżki, rabaty? 

Czesne za studia podyplomowe w roku akademicki 2016/2017 wynosi 4700 zł + opłata rekrutacyjna w wysokości 300 zł (do 31 sierpnia br. opłata ta wynosi 200 zł). 

Przewidziane są także zniżki dla absolwentów WSE: studiów I i II stopnia, a także innych kierunków studiów podyplomowych. Dodatkowo, zniżki dla pracodawców. Szczegóły na stronie: www.podyplomowe.wse.krakow.pl/nowy-public-relations  

Słuchacz studiów podyplomowych może skorzystać także z bezpłatnej oferty dodatkowych szkoleń lub kursów językowych dla początkujących z języka włoskiego i hiszpańskiego.

Rekrutacja na studia podyplomowe o kierunku „Nowy PR” trwa do 30 września 2016 roku. 

JD: Dziękuję za rozmowę! 

UWAGA!!! Specjalnie dla czytelników wortalu publicrelations.pl mamy 5 bonów edukacyjnych – zniżka 150 zł na studia podyplomowe w WSE. Aby otrzymać bon, należy odpowiedzieć na pytanie – od ilu lat  w Wyższej Szkole Europejskiej działa kierunek „Nowy PR”? Na odpowiedzi czekamy do 10 sierpnia do godziny 12:00. Odpowiedzi prosimy kierować na adres emailowy: [email protected] z dopiskiem „KONKURS WSE”. Bon otrzyma 5 pierwszych odpowiedzi! Do dzieła! 

Łukasz Majewski

Łukasz Majewski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments

comments

26
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...