Discovery partnerem Agory w rozwoju kanału METRO

Informacja Prasowa - 10.12.2016
189

Discovery odkupiło 49% udziałów od spółki Green Content Agory

Agora S.A. podpisała umowę inwestycyjną z Discovery Polska Sp. z o.o., mającą na celu współpracę na rzecz rozwoju telewizji METRO. Nowy kanał naziemnej telewizji cyfrowej rozpoczął nadawanie 2 grudnia tego roku. Już w pierwszym tygodniu emisji osiągnął najwyższą oglądalność spośród kanałów uruchomionych na MUX-8.

Agora S.A. pozyskała uznanego, międzynarodowego partnera – Discovery – do swojej spółki zależnej Green Content Sp. z o.o. Spółka ta zyskała uznanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która w listopadzie 2015 r. przyznała jej koncesję na nadawanie kanału uniwersalnego o profilu lifestyle’owym pod marką METRO.

9 grudnia br. w ramach nawiązanej współpracy z Agorą Discovery Polska Sp. z o.o. nabyło 49 proc. udziałów spółki Green Content Sp. z o.o.

Naszym priorytetem jest zbudowanie silnej pozycji METRA na polskim rynku telewizji naziemnej. Pozyskanie partnera światowego formatu, jakim jest Discovery, daje nam nie tylko międzynarodowe know-how, ale również dostęp do ogromnej biblioteki programowej, co zdecydowanie wspiera realizację naszych celów biznesowych – tłumaczy Bartosz Hojka, prezes zarządu Agora S.A.

W ciągu zaledwie tygodnia od uruchomienia METRO wysunęło się na pozycję lidera oglądalności wśród nowo uruchomionych kanałów na MUX-8.

W pierwszym tygodniu emisji METRO uzyskało dwukrotnie wyższy udział w oglądalności niż pozostałe stacje. Uznaniem widzów cieszyły się produkcje własne METRA np. „P.I.W.O.” – publicystyczny talk-show Mikołaja Lizuta realizowany wspólnie z Radiem TOK FM. Premierowy pierwszy odcinek uzyskał 0,28 proc. udziału w grupie komercyjnej (2 razy wyższy niż średni udział stacji w rynku). Z kolei najlepiej oglądany odcinek programu „Crash test” Dominiki Wielowieyskiej uzyskał prawie 3 proc. udziału w oglądalności w grupie komercyjnej.

Wspólny projekt Green Content i Discovery Polska będzie realizowany w oparciu o uzupełniające się, szerokie możliwości i kompetencje obu partnerów. Telewizja METRO skierowana jest do szerokiego grona odbiorców poszukujących wyrazistego kina, świetnie zrealizowanych seriali, odważnych dokumentów, programów o stylu życia czy publicystyki poruszającej tematy, którymi żyje współczesne społeczeństwo.

Kanał stawia przede wszystkim na różnorodną ofertę programową. Dzięki wieloletniej obecności na rynku telewizyjnym Discovery wniesie do spółki nie tylko atrakcyjny kontent dla tego segmentu. Wniesie również bogate doświadczenie wynikające z rozwijania kanałów naziemnych na różnych rynkach.

Ogłoszone dzisiaj porozumienie to znakomita wiadomość dla widzów w Polsce. Wierzę, że nasze międzynarodowe doświadczenie w obszarze telewizji płatnej oraz FTA wraz z kompetencjami naszego nowego partnera przełożą się na wyjątkową ofertę programów, która podbije serca polskiej widowni naziemnej telewizji cyfrowej – podkreśla Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka).

Discovery to jeden z największych nadawców programów edukacyjnych i dokumentalnych. W swoim portfolio ma m.in. stacje Discovery Channel, Eurosport czy TLC.

Comments

comments

189
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...