Digital Kingdom agencją roku 2021, GroupM z wyróżnieniem specjalnym według redakcji Media Marketing Polska

Informacja Prasowa - 28.05.2021
57

Digital Kingdom agencją roku 2021, GroupM z wyróżnieniem specjalnym według redakcji Media Marketing Polska

Digital Kingdom agencją roku 2021, GroupM z wyróżnieniem specjalnym według redakcji Media Marketing Polska

 

 

20 edycja Gali marketerów, agencji reklamowych i domów mediowych przeszła do historii. 27 maja podczas gali online redakcja magazynu Media Marketing Polska wyłoniła najlepsze polskie agencje reklamowe i domy mediowe. Przyznano również nagrody dla marki i CMO roku. Łącznie wręczono 3 nagrody główne, 23 wyróżnienia i jedną nagrodę specjalną.

Tytuł „Agencji Reklamowej Roku” powędrował do Digital Kingdom,

które zebrało bardzo dobre oceny w niezależnym badaniu satysfakcji klientów rynku agencyjnego. To właśnie na podstawie tego badania, zrealizowanego przez Media Marketing Polska oraz instytut badawczy Kantar, wyłoniono najlepsze agencje i domy mediowe 2021. W badaniu Klienci agencji docenili  „ideocentryczne” podejście do współpracy i umiejętność przełożenia big idea na wszystkie touchpointy konsumenckie.

 Po raz pierwszy w historii raportu nagradzamy tak młodą agencję. Pokazała ona w ubiegłym roku nie tylko znakomity rozwój biznesu, ale także wspaniałą kreację. Digital Kingdom nie jest już tylko agencją digital, ale realizuje kampanie wielokanałowe dla najlepszych światowych marek. Takiego partnera potrzebują dzisiaj marketerzy – elastycznego, rozumiejącego digital i proponującego świetne pomysły uzasadnia Tomasz Wygnański, redaktor naczelny Media Marketing Polska.

Wyróżnienia dla najlepszych domów mediowych powędrowały do: Group One Media („Rewelacyjny wynik”), Initiative („Zmiany na lepsze”), MediaCom Warszawa („Multidyscyplina”), MullenLowe MediaHub („Odporni na cięcia”), Spark Foundry („Zwycięzcy w trudnym czasie”).

Wyróżnienie specjalne otrzymało GroupM („Źródło inspiracji”).

W kategorii agencji reklamowych wyróżnienia zostały przyznane: Ancymony („Nowa energia”), Cut The Mustard („Błyskotliwość i świeżość”), Grey Group Poland („Coraz lepsi”), Hand Made („Faworyt klientów”), Insignia („Wciąż na fali”), LiquidThread („Dopasowany do potrzeb klienta”), VMLY&R („Na wysokich obrotach”).

Redakcja „Media Marketing Polska” zdecydowała się także na nieoczekiwane przyznanie nagrody specjalnej za „Najlepszą kampanię reklamową 2021”. Nagroda powędrowała do agencji 180heartbeats + Jung v. Matt za kampanię zrealizowaną dla OLX.

 – W kategorii e-commerce zdominowanej przez bardzo konwencjonalną kreację, komunikacja OLX jest świeża i jakościowa. Marka stała się jednym z liderów wizerunkowych swojej kategorii – dodaje Tomasz Wygnański, redaktor naczelny Media Marketing Polska.

Największe badanie agencji w Polsce

Nagrody przyznawane są na podstawie badania satysfakcji klientów rynku agencyjnego, które jest realizowane już po raz 20. przez „Media Marketing Polska” oraz niezależny instytut badawczy Kantar.

W tegorocznej edycji ocenie poddało się blisko 150 agencji, a grupę respondentów stanowiło niemal 3 tys. menedżerów wysokiego i średniego szczebla, co czyni je największym tego rodzaju projektem na rynku reklamowym w Polsce.

Wyniki badania będą opublikowane w raporcie „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2021”, który ukaże się na rynku 31 maja 2021 r. Znajdą się w nim szczegółowe wyniki badania satysfakcji klientów oraz portrety ponad 100 agencji i domów mediowych. Portrety zawierają m.in. informacje o klientach, kadrze zarządzającej, specjalizacji oraz wynikach finansowych.

WOŚP marką roku, nagroda CMO Roku dla Dariusza Maciołka (BNP Paribas)

Podczas wczorajszej gali wręczenia nagród agencjom, uhonorowano również marki i dyrektorów marketingu. Tytuł CMO Roku otrzymał Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający pionu marketingu, komunikacji i zaangażowania społecznego w BNP Paribas.

– Dariusz Maciołek sprawił, że marka BNP Paribas stała się jedną z najbardziej wyrazistych marek. I jest to wyrazistość oparta na autentycznym zaangażowaniu w ochronę środowiska i sprawy społeczne – uzasadnia Tomasz Wygnański, redaktor naczelny Media Marketing Polska.

Tytuł Marki Roku przyznano Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. Redakcja doceniła przede wszystkim długoletnią działalność WOŚP, jak również świadome budowanie marki i ciekawe partnerstwa z marketerami.

W tym roku Media Marketing Polska przyznało aż 10 wyróżnień dla marek, które powędrowały do: Allegro, Carrefour Polska, Durex, Empik, Lego, TCL, Glovo, InPost, Vinted i Avon (wyróżnienie specjalne).

Nagrody wręczyła także grupa HAVAS POLSKA, która przedstawiła wyniki swojego badania „Meaningful Brands” mierzącego siłę marki przez pryzmat korzyści oferowanych konsumentom.

W poprzedniej fali badania znalazły się m.in. Google, Nivea, Allegro, YouTube czy Rossmann. Tegoroczna tura projektu badawczego objęła ok. 16 tys. respondentów, 128 marek i 16 kategorii produktowych.

Wyróżnienia TOP5 raportu „Мeaningful Brands” otrzymało Allegro, Google, Samsung, Rossmann, E.Wedel.

Comments

comments

57
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...