DHL Express wprowadza pierwszy elektryczny rower kurierski

Informacja Prasowa - 01.09.2021
137

DHL Express wprowadza pierwszy elektryczny rower kurierski

DHL Express wprowadza pierwszy elektryczny rower kurierski

  • Po zakończeniu fazy testów na terenie Warszawy, rowerowi kurierzy będą obsługiwać specjalnie zaprojektowane trasy o zasięgu do 35 km dziennie.
  • W 2022 roku DHL Express planuje wprowadzenie do naziemnej floty kilka kolejnych e-rowerów w innych miastach w Polsce.
  • Elektryfikacja floty, w tym uzupełnienie jej o elektryczny rower kurierski, to jeden z głównych filarów strategii zrównoważonego rozwoju DHL GoGreen.
  • Do 2025 roku DHL Express będzie realizować aż 70% usług w Polsce przy użyciu czystych środków transportu. DHL jako pionier zielonej logistyki i ekologicznych dostaw do 2025 zredukuje swoją emisję CO₂ o połowę, a do 2050 roku do zera.

Na początku sierpnia br. DHL Express, lider międzynarodowych ekspresowych przesyłek lotniczych, rozwinął swoją naziemną flotę o pierwszy elektryczny rower towarowy i prowadził program pilotażowy w Warszawie. Średnio, podczas jednego dnia pracy rowerowy kurier DHL Express pokonywał w fazie testów 20–25 km.

Testy zaczęliśmy od biurowej części Mokotowa, a aktualnie rozszerzamy trasy o rejon Miasteczka Wilanów. Z uwagi na lokalizację naszego hubu przeładunkowego i dzienne limity kilometrów, które może pokonać rowerowy kurier, w pierwszej kolejności postawiliśmy na dzielnice znajdujące się w bliskiej odległości od naszej siedziby w okolicy Lotniska Chopina. Po zakończeniu fazy testów, rower elektryczny zostanie w Warszawie i będzie wykorzystywany przez kurierów DHL Express na specjalnie wyznaczonej trasie – komentuje Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska.

Kurier rowerowy, podobnie jak inni pracownicy DHL Express, obsługujący trasy pojazdami dostawczymi, posiada swój rejon i dostarcza paczki w obrębie ustalonego obszaru. Aktualnie firma opracowuje dokładne trasy docelowe, których zasięg nie przekroczy 35 km dziennie. Pracownicy DHL Express mają do dyspozycji model DHL Chariot, którego ładowność wynosi 200 kg, a dozwolona waga całkowita z uwzględnieniem kierowcy i ładunku to 500 kg.

Jesteśmy zadowoleni z efektów pilotażu i w przyszłym roku chcemy wykorzystywać ekologiczne rowery w innych polskich miastach. Planujemy, że w 2022 roku do naziemnej floty DHL Express dołączy jeszcze kilka nowych rowerów towarowych. Nasze działania związane z zieloną logistyką idą jeszcze dalej – do 2025 roku chcemy realizować aż 70% usług w Polsce przy wykorzystaniu czystych środków transportu, a ponad połowa naszych usług będzie oparta o ekologiczne łańcuchy dostaw. W tym celu stale optymalizujemy trasy kurierskie i lotnicze – dodaje Edwin Osiecki.

Uzupełnienie floty DHL Express o rower elektryczny jest kolejnym krokiem w kierunku realizacji strategii GoGreen na rzecz zrównoważonego rozwoju i osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.

Strategia środowiskowa DHL polega na zmniejszeniu zużycia energii i paliw przy jednoczesnym zwiększeniu wykorzystania alternatywnych układów napędowych i zrównoważonych paliw. Rozwiązania zielonej logistyki minimalizują emisje CO₂ w całym łańcuchu dostaw, równoważą emisję gazów cieplarnianych dzięki zakupowi kredytów węglowych i inwestycjom w światowe projekty ochrony klimatu, pomagają klientom zrozumieć ślad węglowy i pokazują, jak zminimalizować jego wpływ na środowisko naturalne.

Elektryfikacja floty to jeden z głównych filarów strategii GoGreen. W kwietniu br. DHL Express zakupił w Europie 100 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, a do 2030 roku planuje powiększyć swoją europejską flotę o ponad 14 tysięcy takich pojazdów. Firma niedawno ogłosiła również, że jako pierwsza na świecie zamówiła 12 elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation, które zostaną przekazane DHL Express do 2024 roku.

Comments

comments

137
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...