Delta Airlines przeznaczą 1 mld dol. na neutralność klimatyczną

Informacja Prasowa - 19.02.2020
154

Delta Airlines przeznaczą 1 mld dol. na neutralność klimatyczną

Amerykańskie linie lotnicze Delta Airlines ogłosiły 10-letni plan osiągnięcia neutralności emisji dwutlenku węgla. Strategia ma obniżyć stopień emisji CO2 na każdym polu działalności przewoźnika, we wszystkich krajach, w powietrzu i na ziemi. Delta przeznaczy na ten cel 1 mld USD.

10-letni plan zostanie wdrożony 1 marca 2020 roku i pochłonie 10 mld dol. Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na innowacje i rozwój technologii czystego transportu lotniczego, przyspieszenie redukcji dwutlenku węgla i odpadów oraz na tworzenie nowych projektów mających na celu zbilansowanie emisji.

− Nic nie ma takiej mocy łączenia ludzi jak podróżowanie, a dzisiejszy świat potrzebuje tego jednoczenia jak nigdy wcześniej. Ponieważ łączymy ze sobą ludzi z całego globu, czujemy się w obowiązku łączenia tej obietnicy z troską o środowisko. Nadszedł czas na przyspieszenie inwestycji i postawienie sobie ambitnych zobowiązań, nad którymi będzie pracował cały personel Delta Airlines – powiedział, cytowany w komunikacie Delta, Ed Bastian, dyrektor generalny linii.

Firma chce dążyć do zmniejszenia generowanego przez siebie śladu węglowego między innymi poprzez ograniczenie zużycia paliwa, co planuje uzyskać dzięki programowi renowacji floty, zmniejszenie wagi samolotów i spopularyzowanie alternatywnych napędów. Flota Delta Airlines nie planuje jednak wyeliminowania paliwa lotniczego.

Jak powiedział Ed Bastian, Delta nie będzie dłużej korzystać z handlu uprawnieniami do emisji, tak jak robiła to w przeszłości.

− Handel emisjami nie jest rozwiązaniem, bo jest w rzeczywistości nie pomaga naszej planecie. Musimy skupić się na przedsięwzięciach, które wnoszą realne zmiany – dodał dyrektor generalny Delta Airlines.

Przewoźnik zapowiada widoczne restrukturyzacje już 2020 roku.

Comments

comments

154
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...