Deloitte zmienia swój branding po raz pierwszy od 15 lat.
W zeszłym tygodniu firma doradcza Deloitte ogłosiła, że odświeża swoją markę. Zmiany okazały się subtelne – służyć mają lepszemu odzwierciedleniu aktualnego pozycjonowania marki oraz ujednoliceniu jej wyglądu w kanałach komunikacji. Konsekwencją mają być spójne wrażenia klientów obcujących z marką na całym świecie. O zmiany zapytaliśmy Izabelę Krasuską z firmy Deloitte.
Jaka była motywacja zmiany logo?
W ciągu ostatnich 15 lat marka Deloitte odnotowała znaczące osiągnięcia, ale nadal borykamy się z problemem wyróżnienia się spośród konkurencji. Biznes się zmienia i to powoduje konieczność wprowadzenia zmian w naszej identyfikacji wizualnej, a co za tym idzie – również w logo, które jest naszym podstawowym elementem. Odświeżenie marki ma na celu ujednolicenie jej architektury i dalszą budowę tożsamości, tak aby klienci mieli do czynienia z jednolitym wizerunkiem Deloitte niezależnie od lokalizacji, sposobu komunikacji i firmy członkowskiej, z którą współpracują.
Jakich innych zmian w identyfikacji możemy spodziewać się w najbliższym czasie?
Stopniowej zmianie ulegną wszystkie podstawowe elementy „tożsamości” naszej marki – kolory, czcionki, obrazowanie, charakterystyczna zielona kropka i nadające im formę aplikacje, docelowo też wygląd naszych przestrzeni. Zmiany widoczne są już teraz – nasza domena ma już nową identyfikację wizualną, odświeżone zostały nasze kanały społecznościowe. Nowa identyfikacja widoczna będzie również we wszystkich papierach firmowych, wizytówkach, sposobach prezentacji na ekranie i papierze – zależy nam na nadaniu jednolitego wyglądu wszystkim kanałom. Tworzymy również nowe elementy wizerunku firmy, dążąc do nadania mu jednolitego wyglądu we wszystkich kanałach – na wydrukach, w formie cyfrowej i na urządzeniach mobilnych. Nasz nowy wizerunek przyczyni się do wyróżnienia nas spośród konkurencji i podkreślenia naszej wiodącej pozycji, odwołując się do naszych podstawowych wartości.
Jaka agencja kreatywna/studio graficzne stoją za zmianą?
Za naszym odświeżonym VI stoi brytyjska agencja The Partners.
Jak oceniacie zmianę?
Po lewej – stare logo; Po prawej – nowe logo | źródło: brandingmonitor.pl
Stara identyfikacja | brandingmonitor.pl
Nowa identyfikacja | źródło: brandingmonitor.pl
O zmianach opowiada również krótkie video firmy
Grafiki użyte w artykule pochodzą z portalu brandingmonitor.pl