Google chce przejąć kontrolę nad blokowaniem reklam w sieci

Redakcja PR - 21.04.2017
118

Dedykowany Google ad-block w przeglądarce Chrome?

Dziennik „The Wall Street Journal” poinformował, że Google prawdopodobnie prowadzi prace nad autorskim ad-blockiem w przeglądarce Chrome. To jedna z najpopularniejszych i najbezpieczniejszych przeglądarek internetowych na świecie.

W Stanach Zjednoczonych 25% internautów używa narzędzia do blokowania reklam, a w Polsce ponad 35%. Rosnąca popularność wtyczek tego rodzaju może zaważyć nad dalszym losem rynku reklamy online. Dla większości portali treści sponsorowane to jedno z głównych źródeł dochodu.

Google to lider w branży reklamowej w sieci, a mając możliwość decydowania o tym, jakie reklamy i na jakich portalach mogą być wyświetlane, może z łatwością zniszczyć konkurencję. Na podobnej zasadzie działa wtyczka Ad-Block Plus – jeśli reklamodawca wpłaci odpowiednią sumę na konto adblocka, to jego reklamy będą się wyświetlać mimo aktywnej wtyczki na komputerach użytkowników.

To tylko spekulacja, do końca nie wiadomo na jakiej zasadzie gigant z Mountain View będzie blokować reklamy. Zdaniem WSJ, na „białą listę” w Chrome powinny trafić tylko takie reklamy, które spełniają standardy Coalition for Better Ads – będzie to oznaczać m.in. koniec nachalnie wyskakujących okienek typu pop-up i otwierania dodatkowych kart w przeglądarce.

Ruch Google w tym kierunku wydaje się być uzasadniony. Ilość wtyczek blokujących reklamy w Chrome cały czas rośnie, a amerykańska spółka nie ma nad tym żadnej kontroli.  Powstały nawet dedykowane narzędzia, które „odblokowują” serwis, który po wykryciu ad-blocka odmawia nam dostępu do treści.
Google na razie nie chce komentować doniesień The Wall Street Journal – będziemy śledzić tę sprawę.

 

Comments

comments

118
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...