Dedykowany Google ad-block w przeglądarce Chrome?
Dziennik „The Wall Street Journal” poinformował, że Google prawdopodobnie prowadzi prace nad autorskim ad-blockiem w przeglądarce Chrome. To jedna z najpopularniejszych i najbezpieczniejszych przeglądarek internetowych na świecie.
W Stanach Zjednoczonych 25% internautów używa narzędzia do blokowania reklam, a w Polsce ponad 35%. Rosnąca popularność wtyczek tego rodzaju może zaważyć nad dalszym losem rynku reklamy online. Dla większości portali treści sponsorowane to jedno z głównych źródeł dochodu.
Google to lider w branży reklamowej w sieci, a mając możliwość decydowania o tym, jakie reklamy i na jakich portalach mogą być wyświetlane, może z łatwością zniszczyć konkurencję. Na podobnej zasadzie działa wtyczka Ad-Block Plus – jeśli reklamodawca wpłaci odpowiednią sumę na konto adblocka, to jego reklamy będą się wyświetlać mimo aktywnej wtyczki na komputerach użytkowników.
To tylko spekulacja, do końca nie wiadomo na jakiej zasadzie gigant z Mountain View będzie blokować reklamy. Zdaniem WSJ, na „białą listę” w Chrome powinny trafić tylko takie reklamy, które spełniają standardy Coalition for Better Ads – będzie to oznaczać m.in. koniec nachalnie wyskakujących okienek typu pop-up i otwierania dodatkowych kart w przeglądarce.