Debata o kulturze i turystyce festiwalowej w pandemii w „Studiu Supermiasta” „Gazety Wyborczej”   

Informacja Prasowa - 18.05.2021
34

Debata o kulturze i turystyce festiwalowej w pandemii w „Studiu Supermiasta" „Gazety Wyborczej”   

Debata o kulturze i turystyce festiwalowej w pandemii w „Studiu Supermiasta” „Gazety Wyborczej”   

Jakie straty poniosły kultura i turystyka festiwalowa z powodu koronawirusa? Czym można zastąpić masowe imprezy i przyciągnąć turystów do miast? Na te pytania postarają się odpowiedzieć goście debaty organizowanej przez „Gazetę Wyborczą” w ramach cyklu „Studio Supermiasta”. W wydarzeniu, które odbędzie się w czwartek, 20 maja br. o godz. 11:00, wezmą udział samorządowcy oraz redaktorzy dziennika. Spotkanie będzie można oglądać na żywo m.in. na Wyborcza.pl.   

Odwołane koncerty, jarmarki, festiwale, zakaz wielkich imprez plenerowych, zlotów, przeglądów piosenki czy maratonów teatralnych – pandemia koronawirusa mocno odbiła się na kulturze i turystyce. To wymierna strata dla wielu samorządów, które – zwłaszcza z wiosennych i letnich imprez – uczyniły magnes dla turystów. M.in. o tym, czy i w jaki sposób miasta wypełniają lukę po swoich sztandarowych imprezach, porozmawiają zaproszeni do dyskusji goście: wiceprezydent Bydgoszczy Iwona Waszkiewicz, prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, prezydent Kielc Bogdan Wenta, prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski oraz prezydent Gorzowa Wielkopolskiego Jacek Wójcicki.    

W drugiej części spotkania będzie można posłuchać komentarzy redaktorów naczelnych lokalnych wydań „Gazety Wyborczej” – Aliny Janusz z redakcji kieleckiej, Jacka Glugli z bydgoskiej, Artura Łukasiewicza z zielonogórskiej i gorzowskiej. Czwartkowe wydarzenie poprowadzi Mikołaj Chrzan – wicenaczelny „Gazety Wyborczej” oraz szef redakcji lokalnych dziennika.    

Debatę można oglądać na żywo już w najbliższy czwartek, 20 maja br. od godz. 11:00 na Wyborcza.pl oraz na facebookowym profilu dziennika.   

„Supermiasta” to tytuł akcji prowadzonej przez „Gazetę Wyborczą” od marca 2020 r. W jej ramach odbywa się m.in. plebiscyt „Supermiasta i Superregiony 2040”, w którym w tym roku czytelnicy wraz lokalnymi redakcjami dziennika szukali 7 wyzwań dla każdego miasta i 7 dla każdego regionu na kolejnych 20 lat (więcej informacji na ten temat – na Wyborcza.pl). Ważną częścią akcji „Supermiasta” są też publikacje pod ukazujące się w dzienniku pod tym samym hasłem. 

Comments

comments

34
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...