Darmowe mycie samochodów elektrycznych, czyli „greenwashing” PGE

Informacja Prasowa - 16.12.2019
280

Darmowe mycie samochodów elektrycznych, czyli „greenwashing" PGE

PGE Polska Grupa Energetyczna rozpoczyna akcję „Dajemy zielone światło na #greenwashing”. Od 16 do 22 grudnia będzie można umyć swój samochód elektryczny całkowicie za darmo w dwóch wybranych punktach w Warszawie.

PGE Polska Grupa Energetyczna rozwija swoją strukturę e-mobility, a punkty ładowania należące do Grupy znajdują się już w 19 miastach w całej Polsce. Wszystkie zasilane są w pełni ekologiczną energią elektryczną wytworzoną w elektrowniach wiatrowych, wodnych i słonecznych. Gwarantuje to zawarta we wrześniu umowa między spółkami PGE Nowa Energia oraz PGE Energia Odnawialna, na mocy której energia elektryczna w stacjach ładowania Grupy PGE pochodzi w 100 proc. ze źródeł odnawialnych.

 

Konsekwentnie rozwijamy naszą infrastrukturę e-mobility zapewniając komfort i bezpieczeństwo użytkownikom pojazdów elektrycznych. Posiadamy już ponad 60 punktów ładowania w 19 miastach w całym kraju, z których płynie energia elektryczna pochodząca wyłącznie z OZE. Jesteśmy pierwszą i jedyną firmą w Polsce, która może dać taką gwarancję swoim klientom. Jednocześnie dbamy nie tylko o środowisko, ale także o same pojazdy elektryczne, dlatego zdecydowaliśmy się na tę dość niestandardową akcję – mówi Maciej Szczepaniuk, rzecznik prasowy Grupy PGE.

 

Od dzisiaj przez cały tydzień w dwóch punktach sieci RoboWash w Warszawie (Al. Solidarności 15, w godz. 8:00 – 21:00 oraz ul. Czarnomorska 18, w godz. 7:00 – 22:00) będzie można umyć za darmo swój samochód elektryczny. Na każdej z nich utworzone zostanie stanowisko przeznaczone wyłącznie dla samochodów elektrycznych, na którym znajdować się będzie logo PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Użytkownik samochodu elektrycznego będzie mógł skorzystać z programu mycia zapewniającego najwyższe dostępne standardy czyszczenia. Akcja promocyjna nie obejmuje pojazdów funkcjonujących w formule e-carsharingu.

 

Mamy energię do zmian, dlatego chcemy umacniać pozycję lidera transformacji energetycznej, a elektromobilność jest jej bardzo ważnym elementem. Dzisiaj e-mobility to cała sieć zależności i rozbudowany ekosystem. Nasza akcja, polegająca na darmowym myciu samochodów elektrycznych, która promuje ten ekologiczny środek transportu, jest doskonałym uzupełnieniem całego ekosystemu. Hasło „greenwashing” to dla nas przede wszystkim ekologia, środowisko i – już zupełnie dosłownie – zadbany samochód elektryczny – mówi Maciej Szczepaniuk.

 

Akcja „Dajemy zielone światło na greenwashing” to uzupełnienie działań marketingowych prowadzonych od listopada w ramach kampanii „Mamy energię do zmian”. Nowa kampania PGE ma charakter wizerunkowo-produktowy i składają się na nią trzy 30-sekundowe spoty – dwa wizerunkowe i jeden produktowy. Ze względu na zbliżający się okres świąteczny, tematyka kampanii obejmuje zarówno kreacje bożonarodzeniowe, jak i dotyczące ogólnego profilu działalności PGE, czyli energetyki, z zaakcentowaniem zmian, jakie przechodzi firma. Kampania jest prowadzona w telewizji, w kinie i serwisach VOD. Działaniami wspierającymi są reklama w prasie i OOH oraz display w Internecie. Do promocji wykorzystywane są także korporacyjne kanały w mediach społecznościowych.

 

Zielona transformacja Grupy PGE to także oferta dla klientów – stacje ładowania samochodów elektrycznych, e-carsharing, oferta instalacji fotowoltaicznych dla odbiorców indywidualnych, a także ciepło systemowe, czyli ograniczanie smogu poprzez przyłączenia budynków do sieci ciepłowniczej. Ponadto za pomocą kampanii Grupa PGE pokazuje, że to na niej, liderze sektora, ciąży największa odpowiedzialność za jego transformację i PGE tę niezwykle ambitną misję sukcesywnie realizuje.

 

W spotach reklamowych prezentowane są kreacje pracowników oraz klientów PGE, którzy w trakcie wykonywania zarówno swoich służbowych, jak i codziennych obowiązków, podśpiewują utwór „Zielono mi”. W ten sposób podkreślono utożsamianie się pracowników PGE z zielonym kierunkiem zmian, jaki obrała Grupa. Entuzjazm ten udziela się także klientom, którzy mogą korzystać z ekologicznych rozwiązań oferowanych przez PGE.

 

W kampanii szczególny nacisk został położony na transformację PGE w kierunku odnawialnych źródeł energii i proekologiczne działania podejmowane przez Grupę. Już dziś PGE jest liderem OZE w Polsce, a realizowane przez Grupę inwestycje będą tę pozycję umacniać. W spotach wizerunkowych prezentowane są najważniejsze przedsięwzięcia PGE z zakresu zielonej energetyki, m.in. zasilane zieloną energią stacje ładowania samochodów elektrycznych, farmy wiatrowe i fotowoltaiczne, jak również wizualizacja morskich farm wiatrowych, które dzięki PGE już za kilka lat staną na Morzu Bałtyckim. Natomiast w spocie produktowym przedstawione są nowoczesne narzędzia obsługi klienta: e-faktura, eBOK oraz PGE e-Sklep. Dodatkowo, w trakcie trwania kampanii, PGE e-Sklep oferuje klientom specjalną promocję.

Celem kampanii jest zwiększenie rozpoznawalności PGE, wzbudzenie zainteresowania jej ofertą produktową, jak również budowanie jej wizerunku jako lidera odnawialnych źródeł energii, tym samym firmy innowacyjnej i ekologicznej.

Najnowsza kampania wizerunkowa PGE wystartowała 18 listopada i potrwa do 31 grudnia 2019 roku.

 

Comments

comments

280
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...