Danone największą polską firmą z międzynarodowym certyfikatem B Corp

Informacja Prasowa - 20.01.2022
205

Danone największą polską firmą z międzynarodowym certyfikatem B Corp

Danone największą polską firmą z międzynarodowym certyfikatem B Corp

Danone Sp. z o.o. uzyskał dzisiaj certyfikat B Corp poświadczający wysokie standardy zarządzania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jest on pierwszą spółką tej skali certyfikowaną jako B Corp w Polsce. Dobre praktyki Danone pokaże dr Maciej Kawecki, Prezes Instytutu Polska Przyszłości im. S. Lema, który dołączył do pierwszej w Polsce kampanii edukacyjnej o ruchu B Corp, do którego należą takie marki jak Patagonia czy Ben & Jerry’s. Ambicją Danone jest m.in. zmiana postaw żywieniowych Polaków i popularyzacja w Polsce diety fleksitariańskiej.

Certyfikat i tytuł B Corp to efekt wieloletniego wysiłku i zaangażowania Danone w zakresie wdrażania wysokich standardów działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. B Corp to coś więcej niż certyfikat – to globalny ruch zrzeszający ponad 4400 biznesów realizujących cele etyczne, społeczne i ekologiczne.

Wejście do tego licznego, ale jednak w skali świata wąskiego grona, pozwala na bezpośrednią współpracę między certyfikowanymi firmami i współtworzenie nowego ekosystemu firm zorientowanych na gospodarkę regeneratywną, czyli taką, która bierze na siebie odpowiedzialność za naprawę tego, co zrobione zostało źle w kwestiach ekologicznych czy społecznych – tłumaczy Paweł Niziński, prezes firmy Better i oficjalny przedstawiciel ruchu B Corp w Polsce.

Jako największy spośród polskich B Corpów, Danone chce być liderem zmian w myśleniu o odpowiedzialności biznesu na naszym rynku. Spółka traktuje tytuł jako zobowiązanie na kolejne lata:

B Corp daje nam obiektywny obraz sytuacji – nie tylko pokazuje co nas wyróżnia, ale również podpowiada co możemy zrobić, żeby być biznesem lepszym dla planety i świata – mówi Dyrektor zarządzający Danone, Marek Sumiła.

Firma do 2025 r. planuje transformację wszystkich opakowań, tak by 100% nadawały się do recyklingu, a do 2050 roku, producent żywności zapowiada osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla (net zero carbon).

Dr Maciej Kawecki i Danone w drugiej części kampanii “Dobra, dobra”

Certyfikat B Corp i idee jakie za nim stoją przybliża kampania „Dobra, dobra”. To pionierskie działania edukacyjne na temat celów, wartości, standardów certyfikacji B Corp prowadzone na niespotykaną dotąd w Polsce skalę, w które zaangażowały się wiodące polskie eko-influencerki: Paulina Górska, Daria Ładocha, Olga Kogutnicka, Areta Szpura, Eliza Sobczuk, Beata Sadowska oraz Julia Wizowska. Dzięki udziałowi twórców internetowych działających w obszarze zero waste, ekologicznego stylu życia, działań proklimatycznych i społecznej odpowiedzialności biznesu, Polacy mają okazję dokładnie zapoznać się z misją ruchu B Corp oraz firmami, które należą do światowej czołówki zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu. Druga część kampanii pokaże dobre praktyki Danone, które zostały zweryfikowane w procesie certyfikacji B Corp.

Na tym etapie kampanię wspiera także dr Maciej Kawecki, Prezes Instytutu Polska Przyszłości im. S. Lema, Prorektor WSB w Warszawie ds. Innowacji, który w serii filmów przedstawia standardy i innowacyjne działania firmy Danone w każdym z pięciu obszarów certyfikacji B Corp. Przybliża tym samym najlepsze praktyki firmy, która przeszła przez rygorystyczny proces weryfikacji. To wartościowe materiały zarówno dla zainteresowanych zdobywaniem wiedzy konsumentów, jak i dla przedstawicieli biznesu, którzy mogą czerpać inspirację od firm wiodących w realizacji zaawansowanych programów zrównoważonego rozwoju i zarządzania czynnikami ESG.

Wybrane działania Danone brane pod uwagę podczas certyfikacji B Corp zostały opisane na stronie dobradobra.org. Dostępne są tam również filmy zrealizowane z dr Maciejem Kaweckim oraz dodatkowe informacje na temat certyfikatu i ruchu B Corp.

Comments

comments

205
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...