Damian Wojtaszek ambasadorem kampanii pro-eko #StaraNowaSzkoła
Znany m.in. z Kadry Narodowej w siatkówce mężczyzn Mistrz Świata Libero Damian Wojtaszek został ambasadorem nowej kampanii broniącej środowisko naturalne przed zanieczyszczeniem plastikiem. Siatkarz zaangażował się w akcję, której celem jest zmiana nawyków społecznych, w trosce o środowisko naturalne i kolejne generacje.
Kreacja z udziałem Mistrza Świata w siatkówce mężczyzn zachęca do korzystania z toreb wielokrotnego użytku podczas zakupów oraz jednocześnie do sportu hasłem “jak siatka to tylko sport!” Pierwsze grafiki w ramach akcji pojawiły się w sieci na początku wakacji, 2019. Twórcom akcji zależy, by ludzie nie robili sobie wakacji od dbania o środowisko i bliskich.
Za koncepcję, wykonanie i wdrożenie odpowiada warszawskie Iskrzenie Studio strategiczno-projektowe, specjalizujące się w marketingu Zrównoważonego Rozwoju oraz wsparciu CSR dużych marek.
“Nie chcemy tworzyć kolejnej akcji społecznej, która nakazuje ludziom zmianę nawyków w sposób budzący pretensje. Naszym celem jest zainteresowanie odbiorcy poprzez cykl kreacji i ilustracji, w ciekawy sposób przemycające porady nt ochrony środowiska i nas samych. To przyjemna i przyjazna kampania, której Damian Wojtaszek nadał ludzką twarz” – komentuje współtwórca Iskrzenia – strateg mediowy, Mikołaj Nowak
Od początku wakacji, w sieci, pojawiają się ilustracje w ramach wspomnianej akcji społecznej. Kampania #StaraNowaSzkoła wykorzystuje znane z mowy potocznej motywy dialogów oraz nawiązuje do najczęstszych błędów popełnianych przez Polaków ws. środowiska naturalnego i ekologii – bez stosowania zasady “naming & shaming”.