„Daj butelce drugie życie” – nowa akcja Grupy Żywiec przy udziale GlobalSM

Informacja Prasowa - 30.10.2019
106

„Daj butelce drugie życie” – nowa akcja Grupy Żywiec przy udziale GlobalSM

Duże firmy podejmują działania, które mają zatrzymać proces degradacji środowiska. Branża spożywcza również inicjuje zmiany na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dobrym przykładem tego typu aktywności jest nowa akcja Grypy Żywiec – „Daj butelce drugie życie”. Za jej stronę wizualną odpowiada agencja GlobalSM (wcześniej Global Shopper Marketing).

Trend eco zaczyna dominować w wielu krajach. Zero waste powoli staje się sposobem na życie oraz na prowadzenie biznesu – trendem, bez którego nie da się obyć. 51 proc. konsumentów uważa odpady opakowaniowe za ważny problem ekologiczny, a taki sam odsetek zgadza się, że zrównoważony rozwój opakowań papierowych jest dla nich ważniejszy niż pięć lat temu – wynika z raportu DS. Smith.

Celem aktualnie prowadzonej akcji wizerunkowej Grupy Żywiec – „Daj butelce drugie życie” jest zachęcenie konsumentów i wykształcenie u nich nawyku oddawania butelek zwrotnych po piwie do sklepu. W porozumieniu z wybranymi sklepami Grupa Żywiec umożliwiła zwrot butelek bez okazywania paragonu, gdyż to właśnie konieczność jego posiadania była najczęściej wskazywaną przeszkodą zniechęcającą konsumentów.

W ramach projektu agencja Global Shopper Marketing odpowiadała za kreację, w tym stworzenie Key Visuala, materiałów POS, branding gadżetów reklamowych oraz przygotowanie materiałów promujących akcję w kanale digital, takich jak bannery, animacje, a także posty na Facebooku i Instagramie.

Poprzez zaplanowane działania Grupa Żywiec chce trafić do szerokiej grupy konsumentów, w tym osób świadomych, żyjących w trendzie eco, a także tych, które potrzebują dodatkowej motywacji, by zacząć wdrażać eco nawyki w codziennym życiu.

Akcja ma uświadamiać, że wybierając opakowania zwrotne i wielorazowego użytku zmniejszamy produkcję śmieci. W momencie wyrzucenia szklanej butelki przyczyniamy się do jej transportu do huty szkła i przerobienia na nową. Wpływa to na dodatkowe koszty finansowe i ekologiczne. W wypadku butelki zwrotnej wygląda to zupełnie inaczej. Wystarczy, że konsument zwróci ją do sklepu, następnie zostanie ona dostarczona do browaru, umyta i ponownie napełniona piwem.

 

Comments

comments

106
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...