Czytelnicy i czytelniczki głosują na książkę roku 2023 – trwa plebiscyt Nike Czytelników „Gazety Wyborczej”! 

Informacja Prasowa - 05.09.2023
290

Tylko do niedzieli, 24 września 2023 r. miłośnicy literatury mogą głosować w plebiscycie Nike Czytelników

Tylko do niedzieli, 24 września 2023 r. miłośnicy literatury mogą głosować w plebiscycie Nike Czytelników, wskazując na Wyborcza.pl najlepszą spośród 7 książek nominowanych do tegorocznej Nagrody Nike. Redakcja „Wyborczej” zachęca także do wzięcia udziału w konkursie na recenzję – autor lub autorka najlepszego tekstu otrzyma voucher o wartości 5 tys. zł. Ogłoszenie wyników 27. edycji Nike Czytelników odbędzie się w piątek, 29 września br. – dwa dni przed finałową galą Nagrody Literackiej Nike.

O tytuł książki 2023 i Nagrodę Nike rywalizują w tej edycji konkursu następujące publikacje:

  • Wiktoria Bieżuńska, „Przechodząc przez próg, zagwiżdżę” (powieść), Wyd. Cyranka, Warszawa

  • Anna Bikont, „Cena. W poszukiwaniu żydowskich dzieci po wojnie” (reportaż), Wyd. Czarne, Wołowiec

  • Mateusz Górniak, „Trash story” (powieść), Wyd. Ha!Art, Kraków

  • Grzegorz Piątek, „Gdynia obiecana. Miasto, modernizm, modernizacja 1920-1939″ (reportaż historyczny), Wyd. W.A.B., Warszawa

  • Zyta Rudzka, „Ten się śmieje, kto ma zęby” (powieść), Wyd. W.A.B., Warszawa

  • Piotr Sommer, „Lata praktyki” (poezja), Wyd. WBPiCAK, Poznań

  • Ilona Wiśniewska, „Migot. Z krańca Grenlandii” (reportaż), Wyd. Czarne, Wołowiec

Decyzję o laureacie lub laureatce Nike jurorzy podejmą w dniu wręczenia nagrody – 1 października br. Zwycięzca otrzyma 100 tys. zł i statuetkę projektu Gustawa Zemły.

Obok jury swoje wyróżnienie tradycyjnie przyznają także czytelnicy i czytelniczki Wyborcza.pl i „Wyborczej” w plebiscycie na Nike Czytelników 2023. Aż do niedzieli, 24 września br. do końca dnia każdy może oddać głos na jedną z siedmiu książek-finalistek Nike 2023 w serwisie Wyborcza.pl/nike

Wyniki Nike Czytelników 2023 zostaną ogłoszone w serwisie Wyborcza.pl i na łamach „Wyborczej” w piątek, 29 września – dwa dni przed finałową galą. Redakcyjne jury wybierze zwycięską konkursową recenzję, a jej publikacja nastąpi na Wyborcza.pl i w „Gazecie Wyborczej” 2 października – wraz z relacją z gali. Laureat lub laureatka otrzyma voucher o wartości 5 tys. zł. 

Comments

comments

290
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...