Czysta, pozytywna promocja – marketing sportowy

Redakcja PR - 28.06.2016
35

Sport to jedno najlepszych narzędzi promocyjnych, jakie wymyślił marketer(?) -

Czysta i pozytywna….promocja przez sport – marketing sportowy

Sport jest jednym z najbardziej dochodowych biznesów na świecie. Dość powiedzieć, że niektóre dyscypliny czy zawody sportowe mają widownię kilku miliardów ludzi. Promocja przez sport uważana za najczystszą i najbardziej pozytywną, ponieważ wszyscy zawodnicy w imprezach sportowych mają równe szanse na sukces.

Mały może więcej

Jedną z najfajniejszych zalet sportu jest fakt, że czasami mały może więcej niż duży. A świadkiem tej wielkiej mocy może być cały świat. I tak od wczoraj malutka, nieznana przeciętnemu kibicowi Islandia, za sprawą wyeliminowania Anglii z EURO 2016, jest na ustach całego piłkarskiego (i nie tylko) świata. Tysiące informacji, zdjęć, memów, artykułów od 24 godzin zasypuje nas ciekawostkami na temat tej uroczej wyspy. Do tej pory Islandia kojarzyła nam się z wulkanami czy tym, że nieomal zbankrutowała. Jeden sukces sportowy zmienił o 180 stopni wizerunek Islandii.

Dlatego promocja poprzez sport powinna być wykorzystywana przede wszystkim przez kraje, które nie są duże. Taka forma promocji ma znacznie większy wpływ na nie. Innym przykładem jest Jamajka z bobsleistami (hit zimowych Igrzysk Olimpijskich w 1988 roku) czy Litwa, która osiągnęła wielkie korzyści promocyjne z pomocą znakomitej drużyny koszykówki.

Razem możemy więcej

Jednak same sukcesy sportowe nie wystarczą. Ważne jest, by je odpowiednio połączyć z najlepszymi promotorami – kibicami i fanami, którzy  są dumni z sukcesu i tożsamości swojego zespołu. I tak Polska jest światowym fenomenem z powodu niesamowitych kibiców naszej drużyny siatkarskiej. Za chwilę do nich dołączą kibice piłki nożnej. Euro 2012 i 2016 pokazały, że jesteśmy w stanie skierować pozytywną energię nie tylko w stronę naszych ulubieńców, ale i kibiców przeciwników.

Mówisz Bayern, myślisz Monachium

Najbardziej atrakcyjną i dochodową strategią jest organizacja globalnych i kontynentalnych zawodów, jak Igrzyska Olimpijskie i Mistrzostwa Świata. Organizacja takich wydarzeń sportowych ma ogromny wpływ na kreowanie wizerunku i pozycjonowanie danego państwa, które długo jeszcze czerpią korzyści z takich przedsięwzięć. Mało kto może sobie na to pozwolić.

Bardzo skuteczne – i tańsze – jest organizowanie corocznych imprez, które z czasem nabierają prestiżu i świetnie promują miasta. I tak mamy maraton nowojorski, francuskie Tour de France czy Rolland Garros, Monte Carlo z Formułą 1 czy Londyn z Wimbledonem.

Innym skutecznym działaniem jest promocja poprzez świetną, identyfikującą się z danym miastem, drużynę. Jako przykład można wskazać Chicago z Chicago Bulls, Nowy Jork z Yankees, Monachium, Barcelonę, ​​Madryt i Manchester z ich klubami piłkarskimi globalnie rozpoznawanymi.

Mówią, i to dobrze mówią;-)

Cały świat cieszy się z wygranej Islandii, która to wygrana potwierdza, że w sporcie wszyscy mają równe szanse, o ile grają fair. Cieszy też fakt, że taki sukces może być rozpatrywany w promocyjnym wymiarze.  To niezaprzeczalnie pozytywne rozsławienie kraju, który nigdy by sobie na promocję o takiej wartości poprzez inne narzędzia marketingowe nie pozwolił.

 

Zrzut ekranu 2016-06-28 o 17.34.12

żródło: Brand24.pl – wyniki słowo kluczowe Islandia.Ostatnie 30 dni

Comments

comments

35
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...