Czym jest rekomendacja?

Redakcja PR - 09.05.2016
10

Jaką wartość ma rekomendacja - przekonajcie się sami!

Dla większości to nic innego jak polecenie jakiegoś produktu lub usługi drugiej osobie. Prawda, ale duża część osób nie docenia mocy rekomendacji na większą skalę. Ten rodzaj marketingu już dawno wykorzystały firmy, które właśnie za pomocą poleceń kuszą konsumentów nowymi produktami. Jak? Czym jest rekomendacja? Przekonajcie się sami!

Co bardzo silnie działa na podświadomość konsumentów? Opinia drugiej osoby oczywiście! Nie bez powodu chodzimy na zakupy z bliskimi. Zależy nam na zdaniu innych. Dlatego też firmy korzystają z marketingu rekomendacji jako świetnego narzędzia podczas decyzji zakupowych. Nie kupujemy przecież ,,kota w worku”. Czasem nawet w sklepie widzimy guglującą osobę, która szuka w internecie opinii o nieznanej dotąd książce, kosmetyku czy innym przedmiocie.

Jest kilka sposobów na zdobycie czyjejś rekomendacji. Przykład to tworzenie platform, na których konsumenci mają za zadanie ocenić dane produkty. Mogą otrzymać za to punkty, dzięki którym jest szansa na wygranie większej nagrody. Konsumenci testują produkty z własnej inicjatywy lub udostępnia im je firma. Jeśli chodzi o tę drugą opcję, często marki decydują się na wybór ambasadorów produktów, którzy zostali wybrani wcześniej drogą selekcji.

Marketingiem rekomendacji zajmuje się agencja Streetcom, wyspecjalizowana w tego typu marketingu. Wokół testowania i rekomendowania produktów została stworzona cała społeczność, która liczy już ponad 300 tysięcy osób! Imponujące, prawda?

Firmy współpracują również ściśle z blogerami i youtuberami, którzy odgrywają ogromną rolę podczas decyzji zakupowych konsumentów. Utożsamianie się z osobami w środowisku internetowym nie jest niczym zaskakującym. Istnieją natomiast coraz nowe sposoby na przemycanie produktów przez blogerów i vlogerów. Pokazywanie prezentów od firm na Snapchacie czy tworzenie stylowych fotografii na Instagramie to dodatki do wpisów i filmów sponsorowanych. Duża konkurencja w internecie jednak coraz częściej pobudza wyobraźnię twórców, dzięki czemu polecenia produktów są coraz bardziej pomysłowe. I o to chodzi!

A Wy korzystaliście kiedyś z marketingu rekomendacji?

Comments

comments

10
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...