Czym jest cross marketing?

Redakcja PR - 23.02.2016
205

Szansa na dotarcie do nowych klientów?

Cross marketing jest przede wszystkim szansą na dotarcie do nowych klientów, użytkowników, odbiorców. Przy nieumiejętnym korzystaniu ze współprac można dużo stracić, ale dużo bardziej interesującą opcją jest odkrywanie możliwości wynikających z wdrożenia cross marketingu w firmie. Na czym więc polega i jakie są jego przykłady?

Cross marketing to nic innego jak łączenie działań reklamowych z firmami, które działają w tym samym obszarze, jednak to nie jest bezpośrednia konkurencja zagrażająca nam. Chodzi głównie o usługi komplementarne, z których i tak prawdopodobnie skorzysta nasz klient. Bardzo ważne zatem jest, aby dokładnie znać odbiorcę, do którego kierujemy wszystkie działania. Dobrze jest śledzić decyzje zakupowe naszych klientów, by nie popełnić błędu.

Co z tego ma klient? Pełną, kompleksową obsługę, zaskakujące efekty takich kampanii i nową jakość usług. Czy to nie jest wystarczająca korzyść? Co z tego ma firma? Oprócz zadowolenia użytkownika, spodziewać się może nowych odbiorców, a co za tym idzie, jest większa sprzedaż. O to przecież chodzi.

Przykłady? Sieć pizzerii Da Grasso w swoim czasie rozpoczęła współpracę z producentem gum Orbit. Kiedy odbiorca kupował powiększone opakowanie gum objętych akcją, mógł odebrać (poprzez indywidualny kod) pizzę za 5zł w każdej z pizzerii Da Grasso. Wiadomo również, że po takim posiłku przyda się delikatne odświeżenie, więc dołączano gumy do posiłku.

Kolejny przykład to działania marek Kinder Bueno i Reporter. Na pierwszy rzut oka produkty nie wydają się komplementarne, a jednak. Mimo, iż akcja miała miejsce kilka lat temu, nadal jest świetnym przykładem na działania krzyżowe. Zebranie pięciu opakowań Kinder Bueno pozwalało na odebranie zniżki o wartości 30% na produkty marki Reporter. Dodatkowo uruchomiony został konkurs, w którym wygrać można było skutery. Warto wspomnieć, że marka Reporter korzystała z podobnych akcji jeszcze później.

Pomysłowością wykazała się także Telepizza, ponieważ w 2010 roku zainwestowano we współpracę z 36.6. Akcja pod hasłem: ,,3 kupony zbierasz, 36.6 odbierasz” miała zwiększyć sprzedaż dla Telepizzy i pozyskać nową grupę odbiorców 36.6. Każdy, kto zamówił średnią lub dużą pizzę otrzymał ją w pudełku z kuponem. Trzy takie kupony obligowały do odebrania startera 36.6 z minutami do wykorzystania na 9 zł lub doładowania o wartości 10 zł.

Warto? Oceńcie sami.

Comments

comments

205
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...