Czy sektor nieruchomości jest mobilny - wyniki badania Up&More
Sektor nieruchomości od dłuższego czasu przeżywa okres dynamicznego rozwoju. Ceny mieszkań i nieruchomości użytkowych rosną, a firmy deweloperskie notują dobre wyniki. Postępująca rewolucja technologiczna powoduje, że potencjalni kupujący szukają informacji o nieruchomościach w sieci, coraz częściej za pomocą smartfonów. Czy przedstawiciele branży idą z duchem czasu i potrzebami nowych nabywców? Tak, jednak wciąż widać, że ekran smartfona nie jest najważniejszy w oczach deweloperów. Zapraszamy do lektury raportu, objętego patronatem Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Zjawisko smartfonizacji w Polsce od pewnego czasu jest już rzeczywistością. Badanie IAB Mobile 2018 wskazuje, że poziom penetracji smartfonów w Polsce osiągnął pułap 90%, zaś wg danych Statcounter, mobile odpowiada za niemal 60% całego ruchu online w Polsce.
Siłą rzeczy, coraz częściej sięgamy po smartfony podczas procesów zakupowych: porównywania cen, przeglądania dostępnych ofert czy poszukiwania danych kontaktowych. Jak sytuacja wygląda w sektorze deweloperów budowlanych?
Up&More, agencja 360, specjalizująca się w obszarze webdevelopmentu dla sektora nieruchomości, przyjrzała się 128 firmom członkowskim PZFD. Zbadanych zostało łącznie 781 stron poszczególnych inwestycji (nie będących stronami głównymi deweloperów). Zbadanych zostało 8 kluczowych aspektów związanych z dostosowaniem strony do urządzeń mobilnych m.in. szybkość ładowania, czytelność, układ nawigacji czy dostosowanie do różnych przekątnych ekranów.
Kluczowe wnioski? Sytuacja wygląda dość korzystnie, zdecydowana większość stron została stworzona w technologii responsywnej. Co warto jednak odnotować, deweloperzy nie stosują zasady projektowania Mobile First, tj. „mały ekran” traktowany jest tylko jako dodatek do głównego, dużego ekranu komputera.
– Widać to przede wszystkim w wyglądzie nawigacji stron. Deweloperzy nie wykorzystują wszystkich mechanizmów ułatwiających użytkownikom strony szybkiego kontaktu. Utrudnienia mogą mieć bezpośredni wpływ na spadek zapytań– komentuje Konrad Kamiński, Managing Partner w Up&More, jeden z autorów badania.
– Widoczne jest to także we wskaźnikach Page Speed. Strony mobilne ładują się wolniej niż ich desktopowe wersje. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy może być fakt, że deweloperzy chcą, aby kontakt bezpośredni możliwie szybko przenosił się do działów sprzedaży– dodaje Konrad Kamiński.
Pełen raport dostępny pod linkiem.