Czy roboty zastąpią copywriterów?

Redakcja PR - 14.05.2018
2

Czy roboty zastąpią copywriterów?

Jak wynika z danych, które udostępnił McKinsey, ponad 30 proc. aktywności w 60 proc. wszystkich branż na całym świecie ma szansę zostać zautomatyzowana. Czy w takim razie roboty z czasem zastąpią copywriterów?

Wskaźniki sztucznej inteligencji są z czasem coraz lepsze. Osiągnięcia są coraz bardziej widoczne, a przykładów jest naprawdę wiele. Boeing planował stworzenie bezzałogowych samolotów pasażerskich, amerykańska firma prawnicza BakerHostetler używa ROSS AI, czyli systemu stworzonego przez naukowców z Uniwersytetu Toronto. Urządzenie jest w stanie w ciągu paru sekund zapoznać się z ogromną bazą cyfrową dokumentów i udzielić odpowiedzi na bardzo skomplikowane zagadnienia legislacyjne.

Sztuczna inteligencja działa coraz lepiej. Jest coraz bliżej, będąc w stanie coraz lepiej dobierać słowa. To, że z czasem może zastąpić copywriterów, jest oczywiste, pytanie brzmi jednak kiedy”?

Maszyny wykorzystujące sztuczną inteligencję już istnieją. Persado to nazwa jednego z nich. Golden Sachs przeznaczył już na ten projekt dziesiątki milionów dolarów. Obecnie Persado skupia się na tworzeniu tekstów dla kampanii reklamowych online, jednak nie jest jeszcze w stanie rozpoznać, kiedy ma do czynienia z tekstami pisanymi przez człowieka, a kiedy przez robota.

Urządzenia wykorzystujące sztuczną inteligencję muszą w dalszym ciągu się rozwijać, by działać coraz lepiej. Rozumienie kontekstu i konstrukcji proponowanych treści to jedne z niewielu tematów, nad którymi muszą popracować naukowcy ulepszający sztuczną inteligencję i maszyny bazujące na niej.

 

Na podstawie: https://blog.goldensubmarine.com/roboty-kontra-copywriterzy/

Comments

comments

2
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...