Raport More Bananas bada, czy polskie firmy posiadają taki dokument i jak on wpływa na rozwój marki.
Jak się okazuje z raportu More Bananas: „Strategia marketingowa w polskich firmach”, wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważna jest strategia marketingowa. Raport More Bananas bada, czy polskie firmy posiadają taki dokument i jak on wpływa na rozwój marki.
– Proces tworzenia strategii marketingowej jest niezwykle ważny i wymaga wiele czasu. Stajemy przed ważnymi pytaniami, które będą miały kluczowy wpływ na dalsze osiąganie celów firmy. Dzięki odpowiedniej strategii możemy uniknąć niepotrzebnego chaosu, a w przypadkach kryzysowych sprawnie i szybko działać – mówi Anna Ledwoń-Blacha, creative owner More Bananas.
Blisko 74% respondentów odpowiedziało twierdząco, (a 19% przecząco) na pytanie: „czy twoja firma posiada strategię marketingową?” – tak wynika z raportu More Bananas. Powodami braku strategii są m.in. brak czasu (48%), zespołu projektowego (43%), czy pomysłu na jej stworzenie (43%).
Z raportu można dowiedzieć się m.in. jakie są zalety posiadania strategii marketingowej, jakie powinny być jej elementy, kto za nią odpowiada i czy powinna być spisana.
Raport powstał w oparciu o wyniki badania ilościowego, które było realizowane od marca do czerwca 2021 roku za pomocą techniki CAWI (respondent proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej). Dane były zbierane dobrowolnie, bez gratyfikacji dla respondentów. W ankiecie, dystrybuowanej w mediach społecznościowych, wzięło udział 101 osób w wieku od 18 do 64 lat. 83% badanych to kobiety, 17% stanowili mężczyźni.