Czy Polacy chętnie mówią dziękuję – wyniki raportu „wdzięczność od święta?”

Informacja Prasowa - 28.12.2017
107

Czy Polacy chętnie mówią dziękuję - wyniki raportu "wdzięczność od święta?"

Według raportu „Wdzięczność od Święta?”, zarówno dziękowanie innym, jak i przyjmowanie podziękowań zdecydowanej większości


z nas sprawia radość i poprawia nastrój. W nadchodzące Święta aż 75% Polaków chce podziękować za obecność i bliskość, a osobami, które chcemy obdarować tą wdzięcznością są przede wszystkim mama i partner/partnerka. Większość badanych wystarczająco często mówi „dziękuję”, ale tylko 40% z nich uważa, że słyszy „dziękuję” dostatecznie często. Raport powstał z inspiracji marki Coca-Cola, która w najnowszej kampanii świątecznej zachęca: Powiedz „Dziękuję”.

Polacy doceniają trud i wysiłek, jaki ich bliscy wkładają w świąteczne przygotowania

Święta są najbardziej magicznym i rodzinnym czasem w roku. Zdarza się jednak, że zapominamy, dzięki komu rokrocznie możemy się spotkać przy wigilijnym stole, poczuć magię wspólnego przebywania, delektować się świątecznymi potrawami. Dlatego w tym roku Coca-Cola zachęca do dziękowania tym wszystkim, którzy sprawiają, że Święta są wyjątkowe, rodzinne i smaczne. Badania pokazują, że blisko 70% z nas docenia trud i wysiłek najbliższych, wkładany w świąteczne przygotowania. Dziękowania jednak nigdy za wiele, bo jednocześnie jako najbardziej niedocenioną w okresie świątecznym osobę 60% z nas wskazuje mamę “Mistrzynię świątecznych smaków”, spędzającą godziny w kuchni i podającą potrawy w trakcie Wigilii.

W Święta najbardziej chcemy podziękować za obecność i bliskość

Dlaczego nie zawsze wystarczająco doceniamy naszych bliskich, wkładających tyle trudu w świąteczne przygotowania? Najczęściej tłumaczymy to szybkim tempem życia, pośpiechem, brakiem czasu (49%), a także nieświadomością włożonego wysiłku i starań (34%). Co ciekawe, ta ostatnia odpowiedź najczęściej pada wśród mieszkańców dużych miast (aż 43%), w których żyjemy z dala od bliskich, bez tak silnych więzi rodzinnych jak w mniejszych ośrodkach. 13% badanych wskazało jako powód niedocenienia pracy bliskich poczucie, że dobre uczynki im się po prostu należą. W nadchodzące Święta najbardziej podziękować chcemy tym, którzy świąteczny czas czynią wyjątkowym, a więc mamie (33%) oraz naszemu partnerowi/partnerce (28%).

Aż 75% z nas w te Święta chciałoby najbardziej podziękować za obecność i bliskość – prezenty, rzeczy materialne nie są więc dla nas najważniejsze! Polacy doceniają także pielęgnowanie tradycji i świątecznych kulinarnych zwyczajów – za przygotowanie wigilijnych potraw wdzięczność bliskim chciałoby okazać 27% rodaków, tworzenie świątecznej magii – 17%, a za pielęgnowanie tradycji – 15%. Zaledwie 10% badanych chciałoby podziękować za prezenty.

Dziękowanie innymi sprawia, że czujemy się lepiej, a usłyszenie „dziękuję” czyni nas szczęśliwszymi

Dziękowanie jest ważne nie tylko w okresie świątecznym, gdyż wzbogaca naszą codzienność. 70% Polaków uważa, że na co dzień okazuje tę wdzięczność innym.
A jak najlepiej ją wyrażać? Większość z nas wskazuje, że poprzez docenienie starań (30%) i mówienie „dziękuję” (27%).Dobrym sposobem na wyrażenie wdzięczności jest także odwzajemnianie dobrych uczynków (19%), okazywanie uczuć (11%), pozytywne myślenie (5%) i prawienie komplementów (4%).

Czy dziękujemy sobie wystarczająco często? 77% Polaków twierdzi, że na co dzień mówi „dziękuję” dostatecznie często, ale równocześnie jedynie 40% ma poczucie, że słyszy „dziękuję” odpowiednio często. Warto wziąć sobie szczególnie ten ostatni wynik głęboko do serca i rozpocząć praktykę wdzięczności. Dziękowanie bowiem nie tylko sprawia ogromną przyjemność tym, którym dziękujemy, ale również – co jest udowodnione naukowo – redukuje stres i podnosi poziom szczęścia. Wdzięczność jest narzędziem umacniającym nasze związki z innymi ludźmi, pozwala poprawić jakość codziennego życia. Naukowe ujęcie wdzięczności znajduje potwierdzenie
w raporcie – aż 84% badanym dziękowanie poprawia samopoczucie, a 80% wskazuje, że usłyszenie „dziękuję” sprawia im ogromną radość.

Comments

comments

107
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...